Avatar billede robotten Praktikant
04. december 2002 - 15:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere logon's på samme tid i messenger 5.0?

Hej

Er det muligt at lave en indstilleng i Messenger 5.0 der gør, at der kan logges på samme konto fra flere maskiner af på samme tid?
Avatar billede klatten Nybegynder
04. december 2002 - 15:30 #1
Nej, det kan man ikke, da det ikke styres lokalt med på MSN's server!
Avatar billede robotten Praktikant
04. december 2002 - 15:37 #2
Øv, det er ellers en stor belastning, når der have den samme konto på både arbejdmaskine og privatmaskine. Man bliver jo smidt af, når der under opstart automatisk logges på kontoen et af stederne...

Og der er ingen omvej evt.?
Avatar billede klatten Nybegynder
04. december 2002 - 15:41 #3
Eneste omvej jeg kan foreslå, er at have 2 kontier hos MSN eller holde den ene pc slukket. Når du kører på arbejde, kan du jo bare slukke din privat pc!
Avatar billede robotten Praktikant
05. december 2002 - 10:53 #4
Hmmm..  ok, det kunne være en mulighed med to konti (eller kontoer *s*). Min private pc står også slukket til daglig, når jeg er på arbejde. Problemet er så, når konen er tideligt hjemme og starter skidtet op for at tjekke mails, så bliver jeg smidt af på arbejdet.

Men det må jeg så leve med, så kan jeg jo self. heller ikke forstyrres på arbejdet så længe, jeg ikke logger på igen :)
Avatar billede klatten Nybegynder
05. december 2002 - 10:56 #5
Hvis du nu har XP på hjemmepc'en kan du jo oprette en anden bruger til din kone. Derved aktiverer hun jo ikke Messenger ved opstart og du bliver ikke smidt af!
Avatar billede klatten Nybegynder
05. december 2002 - 10:56 #6
tak for point foresten!
Avatar billede robotten Praktikant
05. december 2002 - 11:10 #7
Ja, det var også en mulighed med flere brugere. Synes bare, at det er for besværligt i daglidagen. Men mon ikke M$ har tiltænkt det som værende en sikkerhed, således at ens konto ikke kan misbruges af andre. Men synes nu, at muligheden for at kunne indstille hvor mange logons der skal være til en konto burde være der. Så kunne den jo sættes til 2, og problemet var løst. Men nej...
Avatar billede klojs Nybegynder
05. december 2002 - 12:36 #8
En enkel mulighed er jo at sætte messenger op til IKKE at logge på automatisk når maskine eller mail åbnes.

Noget jeg lige måtte skrive *SS*