Avatar billede skott Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3d studio max og flash

Jeg har et 2d logo i flash som jeg skal have over i 3d studio max, jeg exportere som .dxf format og kan godt få det ind i 3d studio max. Problemet er at jeg kun kan se omridset af logoet og at jeg ikke kan lave extrude på det, jeg kan heller ikke give det en farve, det er som om det er låst.???????
Avatar billede magnust Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:44 #1
Du kan formodentligt klare det ved at sætte kryds i \"force 2-sided\" i render vinduet under options, eller under Modify/More vælge Normal fra listen
og sætte kryds i Flip normals.

M.h.t. til farven så kan du enten højreklikke på objektet, vælge properties og under object information i toppen af menuen vælge en farve. Eller via Materiale Editoren (M) vælge
et prædefineret materiale, eller selv bygge et op.
Avatar billede skott Nybegynder
18. oktober 2000 - 11:22 #2
Det er godt nok.... men jeg vil have fyldt farve  i  hele mit logo, når jeg giver det en farve som du har beskrevet så er det kun omridset af logoet der får farven. Jeg ved ikke om det er fordi det ligger i splines at det ikke kan lade sig gøre. Når jeg render det som du skrev kan jeg også kun se omridset af logoet. ?
Avatar billede roslev Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:37 #3
Umiddelbart tror jeg ikke DXF filer kan håndtere splines - det er højst sandsynligligt bare et meget \"tyndt\" mesh du importerer....
Prøv at eksportere fra Flash som Adobe Illustrator (6.0) - det kan importeres som splines...!
Avatar billede skott Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:44 #4
Arrhh... jeg glemte lige at fortælle at grunden til at jeg importere fra flash og i .dxf format er at min 3d studio max ikke vil importere illustrator filer af en eller anden mærkelig grund, jeg har nemlig logoet i illustrator format, men den vil ikke.... Måske er der nogen der har en forklaring på det ? (Når jeg prøver at importere fra illustrator format siger den: improper file format, jeg har prøvet med andre illustrator filer jeg har og den siger det samme...
Avatar billede roslev Nybegynder
18. oktober 2000 - 13:02 #5
Surt!
Så har jeg kun 1 forslag tilbage: viewport background og tegn efter... :(
Avatar billede magnust Nybegynder
18. oktober 2000 - 19:38 #6
Det er svært præcist at sige hvad der går galt uden at sidde med det, men Du er velkommen til at sende mig filen, så skal jeg kigge på det.
magnust@mail.tele.dk
Avatar billede jens.degn Nybegynder
22. oktober 2000 - 22:39 #7
.dxf består sikkert af en lang række enkeltlinier der er sat i forlængelse af hinanden, for at udfylde eller extrudere dit logo skal linierne forbindes - vælg:

modify
Sub-Object
Vertex
Weld

for hvert enkelt punkt, herefter skulle logoet være samlet, og kan extruderes.