Avatar billede itckongen Nybegynder
23. november 2002 - 00:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Engelsk ord: Lot

Hej Eksperter.

Jeg har lidt bøvl med et Engelsk or dog har ingen Engelsk - Dansk ordbog :(

Ordet bruges i sammenhæng med en auktion, men hvad betyder det??

/Kongen
Avatar billede coldray Nybegynder
23. november 2002 - 00:37 #1
lot>
An object used in making a determination or choice at random: casting lots.

The use of objects in making a determination or choice at random: chosen by lot.
The determination or choice so made.

---

taget fra dictionary.com..altså..det er et object, som er brugt til at træffe en beslutning eller et tilfældigt valg..

håber du kan bruge det til noget..

- ColdRay
Avatar billede coldray Nybegynder
23. november 2002 - 00:38 #2
Du kan selv kigge på http://dictionary.reference.com/search?q=lot ..der står en masse om ordet, selvom jeg tror jeg har fundet det rigtige til dig.. :P
Avatar billede itckongen Nybegynder
23. november 2002 - 00:39 #3
Hmm, i min tekst snakker de om at sælge Lots på auktioner.
Det må have flere betydninger, det passer ik lige med det der :)
Avatar billede itckongen Nybegynder
23. november 2002 - 00:44 #4
Jeg tror det må være den her :)
"Miscellaneous articles sold as one unit"

Tak for hjælpen....
Avatar billede coldray Nybegynder
23. november 2002 - 00:44 #5
..Lots..det er grunde..altså byggegrunde..
Avatar billede coldray Nybegynder
23. november 2002 - 00:44 #6
..altså grunde som huse er bygget på.. :P
Avatar billede peter8585 Nybegynder
23. november 2002 - 00:53 #7
Hvis jeg ikke tager helt fejl er en lot på en auktion vel en plads. Men jeg er ikke sikker :)