Avatar billede dla Praktikant
22. november 2002 - 14:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Plot paperspace last

Jeg har AutoCad 2000i og en HP 1050C plotter. Kan nogen fortælle mig hvorfor funktionen "Plot paperspace last" ikke virker? Man kan fjerne fluebenet i boksen for at plotte paperspace først, men det virker ikke. Jeg har prøvet på en A4 printer, der virker det som det skal, og jeg har opdateret til den nyeste HP driver til plotteren, men det virker stadig ikke. Har nogen en forklaring?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2002 - 15:02 #1
Det afhænger om der overhovedet er defineret et paperspace,
og om printeren evt. understøtter flere forskellige papirformater automatisk

Jeg prøvede lige med HP930 og HP1220

I begge tilfælde virkede det kun hvis paperspace er deffineret som et format printeren rent faktisk understøtter
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2002 - 15:03 #2
Det kommer åbentbart også an på hvor man står når man går i gang med at plotte
.
Det virker hvis man står i paperspace, men ikke hvis man står i modelspace
Avatar billede dla Praktikant
22. november 2002 - 15:05 #3
Hvad mener du med at paperspace er defineret som et format? Paperspace er jo bare inde i et layout. Og så var det jeg ville plotte stregerne fra model space oven på stregerne i layoutet, men det ville den plotter ikke. Er der noget jeg ikke helt har styr på?
Avatar billede dla Praktikant
22. november 2002 - 15:06 #4
Klart det ikke virker i modelspace, så ER der jo ingen paperspace.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2002 - 15:13 #5
Ja nu bruger jeg Autocad2002 og i denne starter jeg, som jeg altid har gjort
med at tegne i Modelspace, (rent faktisk bruger jeg aldrig paperspace)
Sagen er at man i hvertfald i ACAD2002 kan have flere Layouts af en enkelt model.
Disse skal opsættes hver især, og når man starter på dette, Spørger programmet hvad format og printer o.S.V.
Hvis Dette ikke er gjort Findes der ikke noget Layout, og Det kan dermed ikke printes "LAST"
Når man så går i gang med at printe skal man helst befinde sig i det layout man gerne vil printe.
Hvis man befinder sig i Modelspace, regner Programmet jo med at det er det man vil printe.
Ik.
Avatar billede dla Praktikant
25. november 2002 - 08:37 #6
Altså alt det du skriver har jeg vidst i årevis, og jeg bruger altid layouts, det er en rigtig god funktion. Mit problem består i at selvom jeg fjerner fluebenet i boksen "Plot paperspace last", tager HP 1050 plotteren sig ikke af det, den plotter altid paperspace til sidst, men kun den, på en lille A4 printer virker det som det skal. Så ville jeg bare vide om andre har samme problem med den plotter.
Avatar billede dla Praktikant
23. januar 2003 - 10:55 #7
.