Avatar billede darkwolf Nybegynder
22. november 2002 - 10:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan íkke finde Hardisk

Hej jeg har lige købt en ny hardisk på 120 GB og når jeg sætter den i ken jeg hverken finde de 2 hardiske som jeg har i og
den hardisk som jeg har købt er en Maxtor DiamondMax Plus 9 og det er en ATA-133 håber at der er nogle som der kan hjælpe mig
MVH darkwolf
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2002 - 10:48 #1
Den skal jumpes rigtigt. Prøv at sætte den som single på en IDE port, og se om ikke bios kan finde den, det er tit den produkt, den er sat sammen med, der gør knuder, en sdrom, der er jumpet ligesom harddisken.
Avatar billede darkwolf Nybegynder
22. november 2002 - 10:53 #2
ok jeg vil lige prøve det
Avatar billede ldrada Nybegynder
22. november 2002 - 11:27 #3
Prøv at downloade DiskWizard 2002 fra seagate eller måske et serviceprogram fra maxtor (hvis sådanne findes) det er sikkert en forældet version af bios, som ikke understøtter harddiske over 32GB. Hvis det er tilfældet så hjælper det at finde en BIOS hos computerproducenten eller hos motherboardproducenten.
Avatar billede ldrada Nybegynder
22. november 2002 - 11:29 #4
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. november 2002 - 00:01 #5
Hejsa
Kan det ikke være ide-kablet som vender forkert (forkerte ende som er sat i bundkortet) ?

Skipper
Avatar billede peter8585 Nybegynder
23. november 2002 - 00:59 #6
Har du lagt en partion på dem begge ? :)
Avatar billede darkwolf Nybegynder
24. november 2002 - 12:42 #7
mange tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2002 - 12:44 #8
Selv tak.