Avatar billede playart Nybegynder
17. november 2002 - 18:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Visualisering

Hej!

Jeg er pt. igang med mit sidste år på HTX Viby, hvor mit hovedfag er Service og Kommunikation. I denne sammenhæng har vi påbegyndt et projekt der omhandler 3D Studio MAX. Med dette skal vi visualisere en tilbygning til HTX Viby bygningen og det er her i kommer ind i billedet! Jeg har et spørgsmål ang. visualisering af denne tilbygning, og jeg håber i vil tage jer tid til at bvesvare dette.

Mht. til den rapport jeg skal udarbejde til min visualisering fremkommer der et punkt der handler om økonomien i sådan en visualisering! Derfor: Hvordan vægter prisen for visualiseringer? Hvad ville en visualisering som min tilbygning på ca. 1500m2 koste (ca.)? Mener i at det kan betale sig for firmaer at få lavet en visualisering, og hvorfor?

Jeg håber virkeligt i tager jer tid til at hjælpe mig.. på forhånd TAK

Med venlig hilsen
Kenneth Madsen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. november 2002 - 19:43 #1
Visualiseringer har bla. det formål, at du indgår at bygge noget som senere skal laves om. Prisen afhænger af mange faktorer, antallet af elementer, antallet af rum, detajleringsgrad mv, så det kan der ikke gives noget bud på. Hvis bygningen skal bruges til noget helt nyt, så kan det godt betale sig at lave en visualiering. Eller bruges i forbindelse med en markedsføring af tilbygningen.

/per
Avatar billede geek Nybegynder
08. december 2002 - 22:21 #2
Tag at ring til CadPeople, de holder til i Århus, så er lige i nærheden.
CadPeople lever af at lave disse visualiseringer...
http://www.cadpeople.dk/
Ved det er stjerne dyrt at få lavet en 3d visualisering, men kender ingen tal...
Disse visualiseringer er utrolige effektive, hvis f.eks. to firmaer konkurrere om at få rettighederne til at bygge et bestemt hus, er det vigtigt for dem at vise deres idé så godt som muligt for at få den solgt, hvilket 3D er utroligt godt til, da selv den menige mand uden 20 års erfaring i byggebranchen kan se hvordan det vil komme til at se ud !!
Avatar billede jammerlab Nybegynder
09. december 2002 - 09:14 #3
Fatter ikke i har fået lov til det?! Vores lærer (HTX Roskilde) Går helt kold hver gang vi nævner 3D Studio Max... bla bla bla... han er så fucking pr0v0! :D Har jeres skole købt licens?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. december 2002 - 11:18 #4
talker>pr0v0? Nej, han er faktisk ret fornuftig. Du behøver ikke skyde fugle med kanoner, og der findes udemærket og billigere programmer til 3D visualisering.

/per
Avatar billede jammerlab Nybegynder
09. december 2002 - 11:21 #5
hehe ikke ham jeg mener... det er min lærer der er provo ;)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. december 2002 - 11:48 #6
talker>Din lærer er faktisk ret fornuftig. ;o)

/per
Avatar billede gram123 Nybegynder
13. oktober 2005 - 10:01 #7
Ja, HTX Viby har købt det der hedder en studie licens til 3DMax. Jeg ved at de har valgt at gøre det for at eleverne lærer at bruge de program som er det mest anderkendte i brancen. Jeg ved godt der findes andre programmer som også prøver at blive anderkendt i brancen, og selvom Maya f.eks. er rigtig god (Endda bedre end 3DMax til nogle ting) er det stadig Max der er det mest brugte og det program som set over hele linjen er bedst. Jeg forstå godt at de har valgt at bruge 3dMax.

Det største problem med 3Dmax er at det er meget dyrt når eleverne skal skaffe sig det, hvis de f.eks. skal lave hjemmearbejde. (men eleverne plejer nu trods deres sparsomme SU at få råd til at "Købe" en copi af programmet)