Avatar billede webfear Nybegynder
14. november 2002 - 23:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Redigere i et tif billede

Hej
Jeg er ikke så god til det med billedeformater. Jeg har et billede som er af typen "tif", som man kan se her: http://www.lkf-viborg.dk/billeder/skarv.tif
Jeg kan ikke redigere i billedet med photoshop. Kan det have noget med typen at gøre?
Jeg vil gerne skifte den hvide baggrund med farven #E6E8E7 og så skal fuglen være mere gråtonet, da billedet skal bruges som en baggrund.

Er der nogle, der kan hjælpe mig?

Mette Fournais
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. november 2002 - 23:30 #1
Du kan ikke redigere billedet, fordi det er et bitmap.

Vælg Image>Mode>Grayscale... og tryk enter.
Vælg Image>Mode>RGB Color

Derefter kan du vælge den hvide farve med tryllestaven, og vælge Select>Similar.

Vælg Web Color Sliders i farvepaletten, den ligger under cirklen med højrepilen. Derefter kan du indtaste din hex værdi R E6 G E8 B E7

Tryk på pilene i farvepaletten, for at skifte farven til baggrundsfarve. På en mac trykker du samtidig i rækkefølgen på æbletast + shift + delete, så vil alle de valgte felter få farven.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. november 2002 - 23:35 #2
Den fylder 7 mb efter behandlingen, så den er lidt svær at sende til dig.

/per
Avatar billede webfear Nybegynder
14. november 2002 - 23:38 #3
Det lyder som en god vejledning. Det er blevet lidt sent i aften, så jeg prøver det lige i morgen aften.

Tak for hjælpen :-)

Mette
Avatar billede webfear Nybegynder
14. november 2002 - 23:40 #4
uha det var værre. Kan man ikke få den til at fylde mindre, for den skal vises på en hjemmeside?
Avatar billede spe Nybegynder
14. november 2002 - 23:53 #5
I Photoshop vælger du Files-->Save for Web og i dialogboksen vælger du gif eller jpeg som format og gemmer.

Gif og jpeg er de formater der er gængse på nettet og Photoshop komprimere billede data så det dur til visning på en hjemmeside.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. november 2002 - 09:49 #6
Velbekomme! ;-)

/per
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
16. november 2002 - 17:19 #7