Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:05 Der er 1 løsning

Jeg vil styre flash fra XML

Hvordan får jeg styring af flash ind i XML???

Jeg har et Real Text dokument, der ser sådan ud... her vil jeg gerne til føje de javascript/vbscript kommandoer, jeg normalt ville styre flash fra html med....

kig der hvor der står:This block sets the text that will change...., der hoppes der fra chapter 1 til chapter 2 og farven ændrer sig i sync med mit Streaming realclip....

Hvis jeg på en eller anden måde kunne sætte mit script ind her eller kalde det herfra.. kunne jeg VEL?? styre min flash film...

Her ville jeg gerne have en funktion, der automatisk sendte mine et sæt variabler til flash....

forstået???

<window type=\"generic\"
    duration=\"1:00.0\"
    height=\"144\"
    width=\"150\"
    underline_hyperlinks=\"false\" />

    <!-- This block sets the text that stays constant.  This includes all
        the entries in their non-active state.  The command:seek()
        function sets the clocktime which the presentation will seek to
        when that word is clicked.  -->
    <b>Table of Contents:</b>
    <font color=\"black\" face=\"Arial\" ><br/><br/><a href=\"command:seek(0)\" target=\"_player\">Chapter One (0 s)</a>
    <a href=\"command:seek(10)\" target=\"_player\"><br/>Chapter Two (10 s)</a>
    <a href=\"command:seek(20)\" target=\"_player\"><br/>Chapter Three (20 s)</a>
    <a href=\"command:seek(30)\" target=\"_player\"><br/>Chapter Four (30 s)</a>
    <a href=\"command:seek(40)\" target=\"_player\"><br/>Chapter Five (40 s)</a>
    <a href=\"command:seek(50)\" target=\"_player\"><br/>Chapter Six (50 s)</a>
    </font>

    <!-- This block sets the text that will change.  The <pos y=\"0\" />
        tag makes the text begin writing from the top of the page, so
        that these indexes are written over the previous ones. -->
    <font color=\"red\" face=\"Arial\" >
    <pos y=\"0\" /><time begin=\"0\" end=\"10\" /><br/><br/>Chapter One (0 s)
    <time begin=\"10\" end=\"20\" /><br/>Chapter Two (10 s)
    <time begin=\"20\" end=\"30\" /><br/>Chapter Three (20 s)
    <time begin=\"30\" end=\"40\" /><br/>Chapter Four (30 s)
    <time begin=\"40\" end=\"50\" /><br/>Chapter Five (40 s)
    <time begin=\"50\" end=\"60\" /><br/>Chapter Six (50 s)
    </font>
</window>

Det var RealTexT dokumentet...

her følger JavaScript/VBscript kontrollen fra alm. html...

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>FS Commands Template</TITLE>
</HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
<!--
//
// Function to get the correct object reference based on browser type.
//
function whichObj(objName) {
    if(navigator.appName==\"Netscape\") {
        return document[objName]
    } else {
        return window[objName]
    }
//
//Show properties:  Call this to show all the properties of an object
//
function ShowProp() {
    var str;
    str = \"<h3>Property list</h3>\";
    for (qq in document.eu) {
        str += qq + \" = \" + document.eu[qq] + \"<br>\";
    }
    document.write(str);
}
//
// Handle all the the FSCommand messages in a FutureSplash movie
//
function eu_DoFSCommand(command, args) {
    //
    // Place your code here...
    //
    if(command == \"BUTTONCOMMAND\") {
        alert(\"Found BUTTONCOMMAND with argument \"+args);
    }
    // Example of a Zoom
    if(command == \"ZOOM\") {
        // Zoom arguments are in percent i.e.
        // 50 = 50% or 2X
        // This will be set by your Flash movie
        whichObj(\'eu\').Zoom(args);
    }
//
// Hook for Internet Explorer
//
    line  = \'<SCRIPT LANGUAGE=VBScript\\> \\n\';
    line += \'on error resume next \\n\';
    line += \'Sub eu_FSCommand(ByVal command, ByVal args)\\n\';
    line += \'  call eu_DoFSCommand(command, args)\\n\';
    line += \'end sub\\n\';
    line += \'</SCRIPT\\> \\n\';
    document.write(line);
//-->
</SCRIPT>

<BODY bgcolor=\"#FFFFFF\">

<OBJECT
    classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\"
    codebase=\"http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=3,0,0,0\"
    ID=eu
    WIDTH=200
    HEIGHT=200>
    <PARAM NAME=movie VALUE=\"eu.swf\">
      <PARAM NAME=quality VALUE=high>
      <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<EMBED
    SRC=\"eu.swf\"
    NAME=eu
    swLiveConnect=TRUE
    WIDTH=200
    HEIGHT=200
    QUALITY=high
    BGCOLOR=#FFFFFF
    TYPE=\"application/x-shockwave-flash\"
    PLUGINSPAGE=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\">
</EMBED>
</OBJECT>
<h3>Example of Document Based FS Commands</h3>
<a  href=# onClick=\"whichObj(\'eu\').Zoom(50);\">2x</a>
<a  href=# onClick=\"whichObj(\'eu\').Zoom(0);\">1x</a>
<a  href=# onClick=\"whichObj(\'eu\').Pan(20,0,1);\">Pan Left</a>
<a  href=# onClick=\"whichObj(\'eu\').Pan(0,20,1);\">Pan Up</a>
<a  href=# onClick=\"whichObj(\'eu\').Pan(-20,0,1);\">Pan Right</a>
<a  href=# onClick=\"whichObj(\'eu\').Pan(0,-20,1);\">Pan Down</a>

</BODY>
</HTML>

En laaannnggg smøre.... Jeg afsætter derfor en del point til den der løser eller hjælper til med at løse det her skidt... selvfølgelig ikke til en der bare siger det ikke kan lade sig gøre.... Og måske er der flere på vej...

HJÆÆÆÆÆÆLLLLLPPPPPP

Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:06 #1
damn lukket... øv øv