Avatar billede nielsjensen Nybegynder
14. november 2002 - 11:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

kan ikke login i netbank med opera

Men jeg kan godt se de andre sider i min bank.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. november 2002 - 11:15 #1
jeg kan heller ikke... det er den sikkerheds dims der ikke vil loade ordenligt ik? *der kommer en popup hvor man skal trykke OK til*

men følger da lige med, hvis du får det til at virke ;o)

BTW.. hvilken version af Opera køre du?
Avatar billede nielsjensen Nybegynder
14. november 2002 - 11:48 #2
jeg bruger 6.05dk.
Jeg når ikke så langt, som dig jeg får en blank side uden at skulle svare på noget. Jeg skylder måske lige at sige at det er både Den Danskebank, lån og spar samt Nordea.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. november 2002 - 12:02 #3
jeg har nordea, og jeg kommer til den login hvor den så kommer *nogen gange* med den popup hvor man skal trykke OK.. men så cracher applet *det var i Opera 6.04* og i Opera 7beta´så står der bare "starter" i Applet.. men jeg har aldrig kunnet logget ind.. den cracher applet hvergang..
Avatar billede nielsjensen Nybegynder
14. november 2002 - 12:10 #4
Ok. Vi må se om der nogen der har de vise sten
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. november 2002 - 12:11 #5
det håber jeg ;o)
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
18. november 2002 - 20:33 #6
Jeg har det samme problem med min danske bank. Er der ikke nogen registrerede brugere af Opera der kan sende dem en e-mail?
Avatar billede brandrup Nybegynder
18. november 2002 - 20:42 #7
Jeg har det samme problem, dog virkede login i bankens tidligere versioner af netbank, så jeg tror problemet ligger hos net-bankerne nærmere end hos opera. Jeg har på fornemmelse at de er optimeret til iexplorer, hvilket bare er en anden måde at sige, at de ikke overholder standarderne på området....
Avatar billede dres1010 Nybegynder
26. november 2002 - 01:28 #8
Uden jeg skal lyde alt for klog, så er det vist noget med den måde Opera bruger Java fortolkeren. Dvs, når man bruger en IE så bruger man Microsoft Virtual Machine som er en type fortolker. Når man installere Opera og vælger at have Java understøttelse så installere man en fortolker fra SUN. Og de er ikke ens.

Selvfølgelig ingen svar, men måske bare en forklaring!
Avatar billede karaffa Nybegynder
19. februar 2003 - 12:11 #9
jeg vil bare lige melde mig under fanen, som Opera bruger der ikke kan bruge mit netbank, danskebank. FFS . Jeg har ringet til bankens support og de ville / kunne ikke hjælpe mig da jeg ikke brugte IE. NITTE!!
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. februar 2003 - 12:22 #10
Den kender jeg (netbank) :\
Det samme gælder måske E-boks, har ikke testet den i Opera7, men i 6eren virkede E-boks ikke.

Men ellers er jeg rimelig glad for 7eren.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2003 - 23:28 #11
Den java fortolker Opera bruger, bruger jeg også i MS explorer og der er ingen problemer så det er ikke java fortolkeren.
Dog er opera ikke helt glad for netbank...
Avatar billede geekpower Nybegynder
19. april 2003 - 12:14 #12
Det er fordi at det desværre ikke kun drejer sig om ren java teknologi, men også ActiveX som netbankerne bruger til sikkerheden. Derfor virker det desværre ikke, og kommer jo så heller aldrig til det, så jeg går ned i banken i stedet når de gør det nummer. Nægter at bruge IE.. Opera 4-ever
Avatar billede shadowdance Nybegynder
10. juni 2003 - 23:36 #13
Iøvrigt kan man også med det nyeste Opera 7.11 få lov til at logge ind i Nordea, hvis man trykker F12 og siger "Identify as Opera" - mærkeligt nok... men man kan glemme at bruge funktioner som pengeoverførsler og lignende. Og systemet kører ondt langsomt.
Avatar billede thomasmx Nybegynder
17. juni 2003 - 09:45 #14
Hvis målet er at undgå IE så har du eventuelt en mulighed med Netscape 4,7 - jeg kender flere som kan logge på og bruge de mest basale funktioner i netbanken med denne browser
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
03. marts 2004 - 19:35 #15
Hejsa....

Da jeg er ved at skifte til Red Hat fra Win XP, har jeg søgt en del info på nettet, for at sikre mig at alt er til at få til at køre på Red Hat. Jeg var inde på min netbank(BG Bank), og de har dette liggende:

Brug af java i Netbank

Hvis du oplever fejl ved installation af afstemning, Kursgrafer, Regnskab (grafisk overblik), Realkredit (grafisk ydelseforløb) og Kursticker, kan det skyldes problemer med Java Virtual Machine. Symptomerne kan være et rødt kryds eller blankt felt i stedet for grafik eller at installation af afstemning går i stå.

Der kan være flere grunde til, at grafikken, kurstickeren og installation af afstemning ikke fungerer:
Du siger nej til at installere og køre et program fra BG Bank.
Du har ikke installeret eller aktiveret en Virtual Machine til afvikling af Java-applets.
Du har installeret flere forskellige udgaver af Virtual Machine, hvorved der opstår konflikt.
Der findes to udbydere af Java Virtual Machine: Sun og Microsoft. Begge firmaers udgave fungerer med de fleste funktioner i Netbank, men vi anbefaler Microsoft Virtual Machine (Microsoft VM), da den fungerer væsentligt hurtigere i Netbanken end Suns Java Virtual Machine (Sun JVM).

Microsoft VM:
Du kan kontrollere om du har installeret en fungerende version af Microsoft VM på følgende måde:
Start Internet Explorer.
Vælg menuen "Funktioner > Internetindstillinger".
Vælg fanebladet "Avanceret".
- Ca. halvt nede i rullelisten skal du finde punktet "Microsoft
  VM".
- Markér "Java JIT-compiler aktiveret" og "Java-skærm
  aktiveret".
- Tryk "OK" for at lukke vinduet.
Genstart Internet Explorer, og Kontroller om Microsoft VM fungerer ved at vælge menuen "Vis > Java konsol". Hvis der åbnes et nyt vindue fungerer Microsoft VM som den skal.
Hvis punktet Microsoft VM ikke findes eller vinduet ikke åbnes kan du downloade Microsoft VM. Komponenten kan ikke anvendes, hvis du bruger Windows 2000.

Problemet kan også skyldes at sikkerhedsindstillingerne i din browser ikke tillader afvikling af Java. Du kan løse dette ved at tilføje BG Netbank til "Websteder du har tillid til".

Sun JVM:
Hvis du har installeret en version af Sun JVM, kan der opstå konflikt med Microsoft VM. Vi anbefaler derfor at du afinstallerer Sun JVM eller deaktiverer den:

Åbn Windows Kontrolpanelet
Åbn "Java Plug-in" og kontroller versionsnummeret på fanebladet "About". Hvis versionsnummeret er mindre end 1.4.0, anbefaler vi, at du afinstallerer komponenten. Hvis versionsnummeret er 1.4.0 eller højere, kan du deaktivere brugen af den i Internet Explorer ved at fjerne fluebenet i "Microsoft Internet Explorer" på fanebladet "Browser".

Det er ikke en optimal løsning mener jeg, da det nok ikke er sandsynligt at få MS JVM til at køre under Linux?...:-)
Løsningen kunne måske ligge i hvilken ver. af SUN JVM man kører?

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. marts 2004 - 12:30 #16
Løste det dit problem, siden jeg har fået points?

Mr.Athlon
Avatar billede kim74 Nybegynder
02. marts 2005 - 22:57 #17
kan ikke logge ind på nordeas netbank selv om jeg har java så skriver den at der ikke er indstalleret java hvad gør jeg ved det?