Avatar billede di8leva Nybegynder
13. november 2002 - 06:54 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Signing JAR-files

Hvis jag har min applet og den er signed så tar det riktig lång tid att ladda ner og starta den(http://www.eksperten.dk/spm/282014).

Jag prøvade då att gøra två olika JAR-filer, en som bara har de klasser som skall print:a og en med alla andre klasser. Det virker så att førsta gången man trycker print så kommer dialogen upp og man får vælja "Grant" eller "Deny", men hvad man æn væljer så kommer sedan en popup som skriver "An applet would like to print. Do you want to allow it, Yes, No" og det er standard print dialog hvis man IKKE har signat sin applet.

Finns det något som siger att man hvis man signar en JAR-fil som man skall bruge så måste man signa alla JAR-filer, og  om ikke så ræknas alla JAR-filer som not signed?

Nogle gode idéer runt mitt problem?
Avatar billede disky Nybegynder
13. november 2002 - 06:54 #1
Avatar billede di8leva Nybegynder
13. november 2002 - 10:04 #2
disky >> jag har læst det tidigare, men jag får ingen hjælp av det.

men du kanske kan førklara lite om policy-filen? vi har en policy fil på servern som anvænds av en RMI-server, men vi har ikke en policy-fil på client-siden, og ingen som skickas med.

skall man det? skicka med eller ha en policy-fil fra start på client-siden?

jag menar at det virker som det er nu, hvis man har en signed JAR och klikker på "Grant".

problemet fra start er det som er linket till, og dette er kun nogle bypass-solutions eftersom ingen kan svara på hvorffor det tar sa lang tid før en signed applet.
Avatar billede disky Nybegynder
13. november 2002 - 10:28 #3
Desværre jeg har aldrig selv rodet med signed applet's, jeg anvender normalt aldrig applet's jeg bruger server side løsninger istedet.

Men jeg mener der skal en policy fil med i den signed applet for at vise den er signed, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede di8leva Nybegynder
13. november 2002 - 10:48 #4
er det en måde att gøra en server-side løsning som kan print:a på client-siden? =)
Avatar billede disky Nybegynder
13. november 2002 - 10:53 #5
ja, du kan output'e siden som html eller billeder, og så via et javascript få print dialogen op.

Kig evt. på www.krak.dk hvordan de gør når man ønsker at printe et kort.
Avatar billede di8leva Nybegynder
13. november 2002 - 11:08 #6
ja, men der er fler problemer.

en annan anledning till att sign:a er att det skall skrives filer på client-sidens hårddisk... så det duger ikke med kun en side som skall udskrives....
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
13. november 2002 - 11:27 #7
http://www.suitable.com/Doc_CodeSigning.shtml er et godt sted at læse om signings. Hjalp ihvertfald mig :)
Avatar billede di8leva Nybegynder
15. november 2002 - 09:51 #8
gzuz >>

jag kan ikke finde hvordan to applets virker tillsammans hvis kun en er signed.... det er mitt problem lige nu....
Avatar billede di8leva Nybegynder
19. november 2002 - 09:18 #9
nå, det var synd att der ikke fanns någonting der kunde løsa mitt problem...
tack før er anstrængning =)