Avatar billede limemedia Nybegynder
12. november 2002 - 10:21 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Tutorial, optimer sikkerhed

Jeg havde for noget tid siden fundet en ~30 siders PDF fil som indeholdt en lang række punkter hvordan man kunne optimere sin FreeBSD til ekstrem sikkerhed. Efter et crash, har jeg selvfølgeligt mistet denne. Jeg har ledt i ufatteligt mange BSD grupper, på on-lamp og i google, men har ikke fundet den endnu

Nogen der evt. har selve tutorialen ? eller alternativt link til andre der tager udgangspunkt i at lukke de sidste huller, muligheder osv.

/ Lars
www.ljweb.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2002 - 10:42 #1
www.nsa.gov har en del af den slags
www.cert.org ikke helt så let at finde ud af som nsa
www.sans.ort
www.securityfocus.com har bl.a. bugtraq mailinglisten og andre gode ressourcer
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. november 2002 - 14:55 #3
buffer, tak for en masse gode links - selvom de fleste er foersteside hits med google paa "securing freebsd". Af flere keywords mener jeg det har vaeret en afhandling eller disputat fra en studerende i usa...

/ LJ
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2002 - 21:02 #4
Prøv at søge i Northernlight http://www.northernlight.com/ den er kendt for sit mere tekniske indhold. Hvis du kan genkende artiklen kan den købes for 1 $ for det meste.
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. november 2002 - 09:13 #5