Avatar billede layer Nybegynder
11. november 2002 - 19:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til 3D STUDIO MAX

Jeg er lige startet med 3d STudio max 4.2 - Et sted skal man jo starte, derfor har jeg nogle spørgelsmål:

1. Jeg har lavet en flot rumscene som er en film, men når jeg eksporterer den eller gemmer vie video post - bliver det bare et almindeligt billede i MediaPlayer (f.eks) og jeg har husket at gemme som Avi fil eller hvad det nu er den bruger..... Nede i status linjen er den færdig efter et sekund men under det sekund sker der heller ingen ting.
Hvad kan jeg gøre for at se mine film i ordentlig kvalitet, helst via video post, da jeg bruger lence flare!

2. Hvordan får jeg mine matrialer(textures) ind i 3dStudiemax?

3. Kender nogen et sted hvor man kan få textures på rumskibe, lign startrek?

4. Hvordan laver jeg svøvpartikler på min komet, altså en hale på den, når den flyver ude i rummet(Man følger den med et target camera), dvs, det skal ikke bare være en hale af lys????

5. Hvordan laver man flere scener oven i hinanden - Jeg havde tænkt mig at zoome ind på jorden, men på et tidspunkt bliver opløsningen jo dårlig. Her skal der så komme en ny scene, hvor jeg har et mere nærbillede af f.eks Danmark, osv osv.......

Jeg ville være meget taknemmelig hvis i gad at hjælpe. Husk jeg er nybegynder, så formuler jer som det er til at forstå, har kun haft programmet i ca 3måneder...

Denne rumscene jeg er igang med at lave, er bare en komet der rammer jorden - men det er den første animation jeg har lavet

ps. Jeg glemete at spørge om hvordan man laver en explosion, det er min komet der skal ramme jorden og derefter explodere!"

120 point til næsten alle spørgelsmål! ellers deler jeg bare ud fra hvor mange der er besvaret!
Avatar billede nicofrench Nybegynder
11. november 2002 - 19:57 #1
jeg vil da gerne have p for mit svar på dit andet sp... he he
Avatar billede hundevennen Nybegynder
11. november 2002 - 20:02 #2
Avatar billede layer Nybegynder
11. november 2002 - 20:25 #3
Skriv et svar her! så får du 120p!
Avatar billede nicofrench Nybegynder
11. november 2002 - 20:32 #4
mig?
Avatar billede layer Nybegynder
11. november 2002 - 20:33 #5
jep!
Avatar billede nicofrench Nybegynder
11. november 2002 - 20:35 #6
Thanx lidt i overkanten... men tak, håber du kunne bruge det til noget.. eller så spørg...
------------------------------------
http://www.eksperten.dk/spm/282144