Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 09:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

NETLOGON

The session setup from the computer STATION_2 failed to authenticate. The name of the account referenced in the security database is STATION_2$.  The following error occurred:
Access is denied.

Hvad skal jeg gøre for at rette denne fejl. Maskinen kan aldrig logge på domainet...

Fejl der er øverst, er en fejl der står i Eventviewer på serveren!
Avatar billede svenderik Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:17 #1
Hmm Jeg ser flere fejl mugligheder her.
Men for at starte på løsnings siden.
1. Afinstalere hele nettet pcén dvs af med netkort, protokol og klient. Rens op i regedit. Selv bruger jeg EasyClean som er freewere.
Genstart instaler nettet igen.

2. Det lugter af et replikering problem. Det ved jeg der fejl med i nt. I skrivende stund har jeg ikke matrialet liggende om det. Men det kan være i den retning du skal søge.

3. Hvad med den bruger du anvender, er han oprettet eller åbent.

4. Logge du på det regtige domæne....

MVH
Svend Erik
Avatar billede svenderik Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:17 #2
Hmm Jeg ser flere fejl mugligheder her.
Men for at starte på løsnings siden.
1. Afinstalere hele nettet pcén dvs af med netkort, protokol og klient. Rens op i regedit. Selv bruger jeg EasyClean som er freewere.
Genstart instaler nettet igen.

2. Det lugter af et replikering problem. Det ved jeg der fejl med i nt. I skrivende stund har jeg ikke matrialet liggende om det. Men det kan være i den retning du skal søge.

3. Hvad med den bruger du anvender, er han oprettet eller åbent.

4. Logge du på det regtige domæne....

MVH
Svend Erik
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2000 - 11:12 #3
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2000 - 11:14 #4
Fandt lige en mere som måske også kunne være værd at kigge på:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q150/5/18.asp

Snowball
Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:16 #5
Den maskine der giver dette problem, er helt nyopsat, dvs. at NT instalationen er helt ny. Og netkortet er ny installeret osv!

Regedit rummer heller ikke nogen problemer!

Ja det med en bruger fejl kunne det lugte lidt af. For nogen gange er det sådan at min admin bruger kan logge på lige efter at der er en buger der er blevet nægtet adgang, altid med denne fejl:

Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:28 #6
If no LanMan BDCs exist, then remove the servers group and restart the Netlogon service on the PDC.

If LanMan BDCs exist, then remove the user accounts for the Windows NT systems experiencing this problem from the servers group. Restart the Netlogon service on the PDC.

- Jeg har lige været inde og tjekke om STATION_2 er sat op som BDC (Backup Domain Controller) Og det er den ikke, jeg prøvede også lige at fjerne den bare domainet og så tilføje den igen! men det hjalp ikke.

- If no LanMan BDCs exist, then remove the servers group and restart the Netlogon service on the PDC. -> hvad betyder det lige helt præcists?

- Restart the Netlogon service on the PDC. -> hvad betyder det?
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:39 #7
Har brugeren der logger på, enlig rettigheder til at logge på det domaine?

Er maskien eksluderet fra domainet?
Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:41 #8
Som sagt har jeg lige været inde og fjerne maskinen fra domainet og så tilføjet det igen. Og alle brugere har ret til at logge på! Det har jeg også tjekket! ;-(
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2000 - 12:23 #9
- Restart the Netlogon service on the PDC. -> hvad betyder det?

På serveren kører der en service der hedder Netlogon der bruges når en bruger logger på domænet ! Den kan du prøve at stoppe og starte igen.

Snowball
Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:31 #10
vil det sige at jeg skal restarte serveren, eller hva?

mere specifik forklaring af det jeg skal tak! ;-)
For jeg er ikke lige vandt til at arbejde med NT! ;-(
Avatar billede jones Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:34 #11
Ja det lugter hvisogså lidt af at du skal genstarte netlogon servicenen på pdc´en ! Hvad kablingen ??? kan du pinge serveren med den computer?? prøv at sætte en anden computer til dette stik og så om det så virker !
Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:41 #12
hvordan genstarte jeg Primary Domain Controller, netlogon? jeg ved sq ikke lige om jeg kan pinge jeg prøver lige! ;-()
Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:53 #13
Failed to authenticate with \\\\NT_SINE, a Windows NT domain controller for domain WORKGROUP.

det er den fejl der fremkommer i Eventviewer på STATION_2

Avatar billede izex Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:55 #14
men når jeg logger på maskinen, com local user, altså uden noget netværks logon. kan jeg både komme på internettet (det køre uden om serveren) men jeg kan fandme også komme på Lokal netværket! ;-(((

Nu er jeg godt ristet oppe i hovedet!
Avatar billede froulund Nybegynder
18. oktober 2000 - 22:37 #15
Hvor fejlen ligger er jeg ikke sikker på, men her kommer en løsning som jeg selv bruger når det sker:

Meld den pågældende maskine ud af domænet og ind i en arbejdsgruppe.
Slet maskinen i server-m., og tilføj den igen. Husk at synkronisere domænet.
Genstart maskinen og meld den ind i domænet igen.

Froulund
Avatar billede izex Nybegynder
25. oktober 2000 - 09:26 #16
Fandt selv fejlen jo!
Avatar billede jones Nybegynder
25. oktober 2000 - 17:27 #17
Jeg hader virklig folk som gør dette. der er folk som har hjulpet diug og lagt hjernen i blød kun pga. af dig. Så kan du ikke tilade dig at give dig selv alle pointene. NEJ, Så deler man point ud til alle som har svaret fornuftigt. og hvis du selv har svaret så skriver man hvad man har fundet ud af \"hvordan & hvorfor\"

Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2000 - 18:54 #18
Enig med Jones ! Du kunne i det mindste skrive hvordan du løste problemet !!!

Snowball
Avatar billede jones Nybegynder
25. oktober 2000 - 22:11 #19
Ja da det er da det aller minste. og bare det at der er nogen som har forsøgt at hjælpe synes jeg giver en \"skilling\"

Så kunne du have sagt 5-10 point til dem som havde prøvet at svaret.

og resten til dig selv!