Avatar billede snax Nybegynder
09. oktober 2000 - 05:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan deles en k-modem internetforbindelse?

Hvordan deler jeg mit k-modem (esenet)således at de 3 pc\'er som er på lokalnetværket, kan bruge  internetforbindelsen samtidig.
Netværket er opbygget omkring en hub.
Jeg har ladet mig fortælle, at esenettets k-modem (privat k-modem)kun vil tillade én pc\'er adgang til internettet, men at der samtidig skulle findes et program, som kunne omgå det her lille problem?
Esenettet er Esbjerg\'s IT-net se evt. www.esenet.dk
Avatar billede amorion Nybegynder
09. oktober 2000 - 07:10 #1
Hvis du har windows 98 eller windows millenium, kan du installere \"Deling af internetforbindelse\". Det er hurtigt og simpelt, ellers er der f.eks winproxy og wingate, de er dog lidt mere avancered ;)
Avatar billede frossen Nybegynder
09. oktober 2000 - 08:06 #2
Brug Sygate (http://www.sybergen.com/)
en af mine kammerater siger det er det bedsteprog, til windoze....
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:45 #3
Ehh... 1-Meg modems skulle i følge manualen kun understøtte 2 maskiner, men mit understøtter 60, såh... Prøv at følge min guide på http://212.242.51.81/guides/1Meg.htm - det kan være, den fungerer med k-modem også (jeg tvivler, men man ved sQ aldrig;)
Avatar billede amorion Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:47 #4
Findes der noget nemmere en deling af internetforbindelse i 98/me måske? ;)
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:54 #5
Hmm... Det er skoddet, at lade Windows styre dataflow\'et mellem net og maskiner ;) ... Det må, om ikke andet, i hvert fald nedsætte hastigheden en bid... Desuden findes den funktion kun i Win98/ME - ikke i tidligere versioner eller W2K (hvor funktionen kun fungerer for opkaldsforbindelser *?¿*), som jeg har... :)
Avatar billede langben Nybegynder
05. november 2000 - 14:59 #6
Hvis modemet kun tillader en maskine at komme på nettet er det nemmeste at sætte to netværkskort i den ene af computerene - det ene går til modemet, det andet til netværket. Et softwareprogram kan så stå for internetdelingen. Et meget nemt program at benytte er AnalogX-proxy - hent det hos www.analogx.com
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
07. november 2000 - 21:49 #7
Guiden ligger nu på http://www.xdslinfo.dk/konfigccpc3.htm :)
Avatar billede snax Nybegynder
10. januar 2001 - 07:41 #8
Det er langt mere tricki, end det umiddelbart ser ud. k-modemets software forhindrer nemlig at der kan finde en deling tilstede. Nu prøver jeg istedet at lave en win2k server, så burde det kunne fungere.. ;)
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
10. januar 2001 - 19:51 #9
Snax«I take it, min metode ikke fungerer for k-modems?
Avatar billede jacobchr Nybegynder
06. maj 2001 - 22:56 #10
Jeg har selv Esenet og deler forbindelsen med en Windows 2000 maskine med to netkort og installeret WinGate 4.2 på den og det virker da. Men er meget ustabilt, tror det skyldes at WinGate 4.2 ikke er vildt godt.
Men arbejder på at prøve noget netBSD så hvis jeg får det til at virke kan jeg komme med et prej.

/Jacob