Avatar billede qhp Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:34 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Kan man kopiere fil fra en Unix PC ved hjælp af en DOS diskette ?

Jeg vil tage backup af nogle filer på en PC der kører en version af Unix. Kan jeg boote den op med en DOS start diskette ? Kan DOS så se filerne og får jeg lov til at kopiere dem over på disketten ?
Jeg kender næsten ikke noget til Unix.
Avatar billede jensendk Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:35 #1
Du kan boote din unix op og så mounte din diskette. Derfra kan du kopierer  filerne ned på disketten, og se dem i DOS
Avatar billede qhp Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:55 #2
Tak skal du have. Men disketten er jo formateret i DOS-format. Kan Unix bruge den med det sammen ? Og hvilke kommande skiver jeg for at mounte min diskette ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. oktober 2002 - 18:00 #3
kig en tur i "man mount"

og ja... unix kan med al sansynlighed læse din dos-diskette...
Avatar billede signout Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:12 #4
'mount -t msdos /dev/fd0 /mnt' vil mounte din floppy under /mnt på de fleste unicer
Avatar billede qhp Nybegynder
01. november 2002 - 15:15 #5
Tak skal I have alle sammen.