Avatar billede fox2001bs Nybegynder
31. oktober 2002 - 10:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skjul linjer i AutoCAD

Hejsa alle sammen

Jeg sider med en del blokke på mange tegning hvor maskiner ligger foran nogle andre maskiner. Jeg bruger refedit til at sletter de linjer der ligger bag ved men hvis man kunne få samme funktion som der fx. findes i Adobe Photoshop hvor man siger hvilke lag der skal ligge øverst og nederst AutoCAD har funktion den hedder wipeout men den kan håndtere polyline men 50% af mine tegninger er blokke :(
Avatar billede zamorano Nybegynder
31. oktober 2002 - 16:15 #1
Hej

Jeg er ikke helt med, men har du prøvet at bruge "Tools"\"Display order" Back/Front
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
01. november 2002 - 08:31 #2
Ja, man kan god sig det er den commando men den skal skjule de liger der ligger bag ved og ikke print dem ud og det kan "Display order" Back/Front ik
Avatar billede zamorano Nybegynder
01. november 2002 - 09:17 #3
OK, så har jeg muligvis en løsning, men det kræver at du ændre lidt på dine blokke.
Du skraverer alle dine flader, med en meget svag "solid" skravering.
Vælg en farve som ikke er i brug, og når du skal skrive ud, skal du vælge en "screening" på et lavt %-tal fx. 5%, i din *.ctb fil.
Hvis du gør det, skal du også vælge "grayscale" ON, og "pen & Virtual pen" til 7.
Nu skulle du gerne kunne bruge "Display order" Back/Front.
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
04. april 2003 - 01:52 #4
Kunne ikke rigtig brug det til noget :(