Avatar billede jstar Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

knap

Jeg prøver at lave en knap noget lignende "advanced search" knappen på linkt for neden:

http://www.virginwines.com/home/hm_page.jsp;jsessionid=92AsfljIHQ1Ow3FT70OWLHNoq1Wvjnc88RmnZjPJGWBWV2Sr9j0e!1398966991!pacbtla002a!7020!7002!-1677638824!pacbtla003a!7020!7002?aff=virgin&bmUID=1035878637751

Men jeg kan, altså ikke få knappen til at se ud som om den er "trykket" ind.

Er der nogen som har et link til hvordan man gøre eller
måske endda ved hvordan?
Avatar billede armena Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:21 #1
du skal lave 2 af de samme knapper men bare hvor teksten er lidt længere nede i den anden. Så skal du så bruge OmMouseOver
Avatar billede spe Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:27 #2
Der er flere muligheder
En kunne være at gemme selektionen af din knap i en kanal give den lidt gaussion blur. Og bruge Filter-->Lighting effects og her sætte texture kanal til den kanal du har gemt selektionen i fjerne fluebenet i Hvis som det højeste. Du kan læse lidt mere om teknikken her www.dtpkursus.dk/praeg1.html
Avatar billede jstar Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:28 #3
Det jeg eftersøger er hvordan man designer knappen når den "er lidt længere nede i den anden" Jeg har snart lavet 100 forsøg i photoshop, men det bliver ikke så flot.
Avatar billede spe Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:32 #4
Mit svar var også til netop det. Hvis du bruger den teknik kan du lave en længere nede knap.
Avatar billede spe Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:59 #5
her har du en kort beskrivelse af hvordan det kan gøres.
www.dtpkursus.dk/eksperten/knapnedogop.html
Knapperne præges i en ensfarvet overflade og kan efterfølgende skæres fri ved at du vælger det udenom og sletter det.
Avatar billede spe Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:09 #6
nyt link som vist virker bedre end det første http://www.dtpkursus.dk/ekspert/knapnedogop.html
Avatar billede spe Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:24 #7
Her har du hvordan med Layer Styles
http://www.dtpkursus.dk/eksperten/knaplayerstyles.html
Avatar billede musicchart Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:37 #8
Hvis du har baggrunden til knappen (på virginwines den lilla del der ændrer farvetone), bør du dublukere dette layer  så du kan arbejde med de to stadier hver for sig (højreklik layer -> D). Du tilføjer nu en layer style til det øverste layer (statiske layer) ved at dobbeltklik på layeret. Du klikke først i boksen color overlay og vælger en lysere tone (evt. hvid med lav opacity). Herefter klikker du i checkboksen ud for bevel and emboss. Du kan her ændre udseende osv. på "3d-effekten". Når du er tilfreds, klikker du på OK og dette stadie er færdigt. Du kan nu kopiere layer-stylen til det andet stadie (rollover-stadiet) ved at højreklikke på layeret med layer stylen og vælge copy layer style og derefter højreklikke på layeret du vil paste på og vælge paste layer style. I rollover-layeret vælger du nu en mørkere overlay-tone samt effekten (layer style -> bevel and emboss -> style : inner bevel)

Nu har du de to stadier som kan gemmes i seperate filer til din rollobver-knap. Teksten laver du i et tredje layer, der selvfølgelig skal være øverst i begge de filer du gemmer. Se www.script.dk for et javascript til rollover-knapper eller stjæl det fra virginwines kildekode