Avatar billede trp79 Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

system kald

Jeg vil gerne fra mit c program (mandrake 8.2) kalde et andet program som åbnes i et nyt vindue, hvordan gøres dette?
troede der var en kommando der hed system(”xterm –e programnavn”); men det funker ikke...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2002 - 08:29 #1
Hvilke kommando(er) taster du selv, hvis du vil gøre
det manuelt ?

System bør kunne gøre det samme.

Husk at hvis der er flere kommandoer, så skal
lave et script og kalde det fra system.
Avatar billede trp79 Nybegynder
27. oktober 2002 - 23:53 #2
Jeg ved ikke hvad kommandoen hedder, men jeg vil gerne fra mit c program starte et andet program i et nyt shell vindue...
Avatar billede pswin Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:27 #3
Prøv med system("konsole -e programnavn &") & tegnet er for at det køres i baggrunden.

:-) - synes også Ekspertens brugere fortjente svaret know what I mean ;-)
Avatar billede trp79 Nybegynder
02. januar 2003 - 09:47 #4
lukket uden løsning