Avatar billede htp Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:35 Der er 11 kommentarer

McAfee

Hvorfor får jeg meldingen "Error occured while scanning file D:\xxx" for alle grafikfiler, Wave-filer og visse andre filer?

Programmet er sat til at scanne alle filer, så hvad har det imod ovennævnte filer?
mvh hans
Avatar billede cdc Novice
26. oktober 2002 - 17:16 #1
er d: ikke dit cd-rom drev
Avatar billede riversen Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:24 #2
/cdc: selvom det er skulle det jo være muligt at scanne alligevel
Avatar billede cdc Novice
26. oktober 2002 - 18:34 #3
Ikke hvis der ikke er et medie i :o)
Avatar billede htp Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:45 #4
Jeg skulle selvfølgelig ikke have brugt D-drevet (som er en partitionbetegnelse) som eksempel. Det er uanset hvor jeg skanner - den kan ikke lide de omtalte filer.
Avatar billede cdc Novice
26. oktober 2002 - 18:47 #5
det kan være du allerede har fået en virus der blokkerer for at scanne din maskine, så prøv en omline scanner først og se hvad resultatet bliver, mener klez sørger for at deaktivere dit antivurs
Avatar billede riversen Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:47 #6
/cdc: det kan det være noget om
Avatar billede riversen Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:48 #7
men så vil der nok ikke være fil-betegnelse
Avatar billede cdc Novice
26. oktober 2002 - 18:48 #8
Avatar billede htp Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:32 #9
Ifølge ovennævnte Housecall skulle de omtalte gif-filer være virusfri.

Jeg har lagt 10 filer i en mapper, hvoraf de 3 er gif-filer. Hvis jeg vælger "Alle filer" angiver McAfee at 10 filer er scannet og at der ingen virus er; men samtidig angives som sagt "Error occured while scanning file D:\123.gif".

Hvis jeg i stedet vælger "Default filer" angives at 10 filer er scannet og at der ingen virus er; og så er der ikke noget med "Error occured while scanning file D:\123.gif".

Men jeg gad vide hvad forskellen er på at skanne Default og Alle - hvad mon Default betyder i denne sammenhæng. mvh hans
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2003 - 22:06 #10
det ved jeg ikke...vil du lukke?
Avatar billede htp Nybegynder
10. april 2006 - 16:57 #11
Yep!