Avatar billede wolfpack Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:21 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Ulovligt!?

Hej...
Jeg vil bare lige høre noget ang. lov og orden.
Jeg vil lave en download sektion på min Hp.
Er det ulovligt at linke til shareware (F.eks. programmer som skal købes i butikkerne)
Altså selve download filen ligger jo ikke på min side, men jeg linker bare til det.
Håber der er en der kan svare på det.
Min HP er iøvrigt http://www.silickon.dk -Tjek den :D
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2002 - 00:22 #1
Sålænge det er shareware du linker til, og man ikke kan downloade det direkte fra din side er det lovligt.

Er det fulde versioner som koster penge i butikkerne er det ulovligt.
Avatar billede htm Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:23 #2
Nej det mener jeg ikke, men mener at det kommer an på producentes betingelser! Prøv og kontakt dem og hør om det er ok
Avatar billede thesqunk Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:26 #3
Hvis programmet er gratis, fra den side du linker til, er det lovligt. hvis det koster penge, er det osse lovligt, for det er jo ikke din side, men blot et link. Hvis du derimod linker til en ulovlig side ville dette være ulovligt.

//squnk
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:27 #4
ellers en nice side at kigge på med "THE MATRIX" look
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:43 #5
Der har været kørt nogle retsager vedr. sublinking, hvor flere af dem der har sublinket enten har trukket sig, indgået forlig eller tabt retsagen. Selv om linking og sublinking ellers er det hele det her http sjov går ud på!

Så det vil sige at der ville være nogen der ville betrakte det som ulovlig, da det du vil gøre er sublinking. Dog er jeg ikke af den opfattelse!

Hvis dette gør dig nervøs, kan du downloade shareware programmerne og pladsere dem på dit eget web sted/HomePage, da shareware normalt må distrubureres vider, så længe det er intakt med alle hjælpe filer, readme filer mm.
Avatar billede wolfpack Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:49 #6
Tak for det allesammen...
Er glad for man får så hurtigt svar herinde...
Jeg undersøger det lidt nærmere, og indtil da benytter jeg nok kun freeware på min HP.
Avatar billede wolfpack Nybegynder
26. oktober 2002 - 00:49 #7
Jeg gav nu jer alle 3 point, ved ikke helt om man kan, men jeg synes i alle har besvaret det kanont :)
Avatar billede knudgert Nybegynder
26. oktober 2002 - 01:37 #8
De fleste sharewareproducenter vil dog gerne have at man sender dem en mail, at man har lagt deres programmer op.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. oktober 2002 - 07:08 #9
kom lige med en sigende overskrift næste gang.
fx. noget med "må jeg tilbyde denne slags dl. fra min hp?"