Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
23. oktober 2002 - 00:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gem i andre filformater i 3d Studia MAX

Hvordan gemmer jeg som .jpg o.l. i 3D studio MAX ?
Avatar billede over-clocking.tk Nybegynder
23. oktober 2002 - 00:20 #1
Kan man ikke vælge at exportere billedet??
Avatar billede sparkl Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:11 #2
Du renderer billedet ved at trykke på det lille ikon med en tepotte i højre øverste hjørne af skærmen med en standard instilling. Der efter kommer der en floater med det færdigt renderede billede af din scene. Husk at den automatisk renderer den viewport som du har valgt.

I øverste venstre hjørne af floateren er der et icon med en diskette på, tryk på denne for at få muligheden for at gemme som .jpg samt en del andre formater.
Avatar billede sparkl Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:20 #3
Hvis du ønsker større kontrol over din rendering, så gå til menuen Rendering og vælge "Render...". Da vil der komme en floater op med nogle opsætningsmuligheder for hvordan din rendering skal beregnes. Det du nok er mest interesseret i er felterne "width" og "height" som sætter dimensionerne på din rendering. Når du er færdig med instillingerne tryk da på "Render" i bunden af floateren, og din scene vil blive renderet. Når den scene er færdig renderet, brug da samme fremgangsmåde som før for at gemme billedet.
Avatar billede sparkl Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:24 #4
Under Renderings instillingerne under "common parameters", "render output" kan du også sætte op hvor og hvordan din rendering skal gemmes automatisk når du trykker på Render knappen..