Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slette Ports "ting"...

Hej

Jeg har ved en fejl (eller også var det en af mine venner!) installeret en masse lort via ports. Det har ejg så fjernet igen, men kan se at jeg mangler 5-600 MB plads. Jeg er ikke den store *nix haj, så jeg kan ikke se hvor det ligger. Men under ports/editors/emacs20.7 (kan ikke stien helt) ligger der en mappe som hedder work, som har en masse ting liggende i sig.

Kan jeg slette dette? emacs var en af de ting jeg fik installeret, men fjernede igen. Tror nemlig bare at det er nogle temp filer.
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:07 #1
du kan så ind under /usr/ports/editors/emacs20.7 og skrive make clean
så vil den fjerne de filer den brugte under kompileringen
Det er en god ide at skrive "make install clean" når du installerer ports - så rydder den selv op når applikationerne er installeret.
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:11 #2
Alternetivt kan du også bare slette alle work dirs under ports
'find /usr/ports -depth -name work -exec rm -rf {} \;'
vil gøre det for dig :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:11 #3
Lækkert!

Tak for svaret.