Avatar billede cathrine Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:09 Der er 4 kommentarer

VHS til PC

Hej,

Nu ligger det sådan at jeg har vildt mange VHS-videobånd. Disse fylder en del, og jeg vil gerne kunne lægge dem over på min pc, og derefter lægge filmene ud i mit lager-rum.

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal bruge af hardware for at gøre det, hvilke programmer, og hvor lang tid det ca. vil ta'?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. oktober 2002 - 18:47 #1
Du kan jo købe et tv-kort eller gfx kort med tv-in, og så et kabel fra din video til dit grafik kort, så indspille filmen, og så senere komprimere filmen med fx divx...
Avatar billede bbs Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:12 #2
Hvordan vil kvaliteten være, og hvor lang tid vil det ca ta?
Avatar billede bbs Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:36 #3
undskyld at jeg blander mig i øvrigt, men er også ret så interesseret :-)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 21:16 #4
tja, at indspille filmen til pc'en vil tage ligeså langtid som filmen, og hvis man har en pc der er hurtig nok kan man komprimere den samtidig med divx, men det vil jeg nok tro man skal gøre i 2 omgange, først indspille og så komprimere