Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:18 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Kører Autocad R14 uden Hardwarelock?

Er det muligt? :)

Sidder her med en workstation, som skal ha installeret Autocad (kan man også fint)

Men når man forsøger at starte programmet uden den medfølgende hardwarelock brokker den sig..

Problemet er at vi har købt 20 licenser, men kun har fået en hardwarelock :/

Er det muligt?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:21 #1
Kender nul og nix til AutoCad men....

Hvis det er ligesom andre programmer er det noget med at du på den maskine hvor hardvare key'en sidder skal køre et lille serverprogram.

På de maskiner hvor du ikke har en key skal du på en eller anden måde fortælle den at den skal lede på "serveren"

Serveren holder så styr på hvor mange der må køre programmet på samme tid.

//akj
Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:23 #2
Ahh

Så jeg skal ud på vores server og smide en "licens-kontrol" der?

Og så sørge for at Autocad går der ud og kigger?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:24 #3
er du sikker på det ikke er en netværks licens og nøglen skal sidde på en server
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:25 #4
Ja, det behøver ikke være en server, det kan også være en alm. pc, det forudsætter jo bare at den altid er tændt, så serveren er nok det bedste.

//akj
Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:27 #5
clausmeyer > det kunne være en mulighed..må jeg vist lige høre Le Chef om ;)

akj > okay, jeg ser på det og vender tilbage!
Avatar billede jimsim Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:10 #6
Hvor meget har du givet for de 20 licenser?
Tænker på nu hvor version 14 har en del år på bagen...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:42 #7
Ved faktisk ikke hvad de har betalt for dem :)

Jeg er kun lærling ;)

men anyways..om 20 min er det weekend, og så kan jeg ikke lige svare, hvis der skulle komme nogle geniale forslag!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:08 #8
okay..fyrer lige lidt af

Vi har gjort følgende

Installeret Autocad Licensing Manager på vores ene server (lad os kalde den "test")

På Test er der lavet et share som hedder "acad". Vi har en workstation, som så browser til \\test\acad og kører setup.exe derfra. Nøjagtigt som der står i manualen.

Men vi mangler en Authorization Code, som skal indtastes i vores ALDMAdmin..hvordan får vi den?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:10 #9
Den får du vel der hvor du har købt auto cad ??
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:19 #10
dvs vi skal ha fat i AutoDesk? :/

håbede vi kunne klare det uden at blive alt for social ;)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:23 #11
Authorization Code er vel bare et anden navn for "serialnumber"

//akj
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:24 #12
Jae..det er det vel

Men den er åbenbart unik..da den generes ud fra hostname på server :/
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:34 #13
hmm

en ny udvikling :P

Det viser sig at vi har R14 installeret på nogle maskiner, hvor det virker. Men ingen ved hvor det er installeret fra :/

Så det virker altså..men ingen ved hvilken mappe vi skal kigge i, og om den mappe findes mere
Avatar billede dk_akj Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:39 #14
De maskiner hvorpå det virker må være installeret med et "serialnumber" for de har vel ingen hardwarelås og i har jo heller ikke haft en licenseserver før.

//akj
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. oktober 2002 - 15:04 #15
vi har haft en licensserver før, vi har en kørende nu her.

Fik af vide af chefen at jeg IKKE må lave en ny licensserver, da vi allerede har en kørende..problemet er at den setup.exe fil vi skal bruge for at installere Autocad på div. klienter, ikke findes mere..og det virker ikke ved at lave en ny :(
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. oktober 2002 - 15:17 #16
så er problemet fundet :D

Autocad R14 virker åbenbart ikke i WinXP..vi prøvede på en Win98 maskine, og der kørte den lige igennem
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2002 - 15:23 #17
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:15 #18
nu kører det :)

man skal oprette en systemvariabel hvor der står:

"acadserver"
"@servernavn"
Avatar billede dk_akj Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:16 #19
Så kan du jo komme igang med at tegne :o)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. oktober 2002 - 17:24 #20
det er nu ikke mig der skal tegne :P

nogle elever der skal igang..

men nå, må vel hellere få lukket her, er det ok hvis vi deler pointene akj? :D
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2002 - 17:57 #21
din nærigrøv bundgaard ;P
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. oktober 2002 - 17:58 #22
jada :P
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. oktober 2002 - 06:50 #23
Det er fint med mig

//akj
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:33 #24
så skal du jo svare også :)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:34 #25
Så pyt :o)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:37 #26
takker for ideer og input :)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. oktober 2002 - 07:06 #27
selvtak