Avatar billede pfosbo Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min knap er blevet væk !

Jeg har lavet en usynlig knap som henviser til en ny frame. Knappen har virket, men nu kan jeg ikke "se" den. Og når jeg tester den i browseren skal jeg høreklikke og trykke play for at knappen virker. Knappen må derfor være der, men jeg må på en eller anden måde have deaktiveret den. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede kmx Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:58 #1
Det lyder som om din knap ligger i en frame som der ikke bliver loopet tilbage til.
Avatar billede pfosbo Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:03 #2
Hvordan kan jeg få den til det?
Avatar billede kmx Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:11 #3
Lav et lille script på den frame, hvor knappen ligger:

stop();

Du skal måske også lige sikre din at den HTML du generer er korrekt (Publish Settings->HTML)
Nu er det selvfølgelig lidt svært at svare på når man ikke kan se din struktur...
Avatar billede pfosbo Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:17 #4
Der er et script på den frame som knappen henviser til, men jeg kan jo ikke finde knappen, og jeg kan ikke lige huske om jeg har lavet et på selve knappen. Men hvordan "finder" jeg knappen?.
Avatar billede cobe Nybegynder
11. oktober 2002 - 01:31 #5
Du kan vel gå ind i din Movie Explorer og finde din knap (Alt+F3).
- Vælg knap nr. 2 "Show Buttons, Movie Clips and Graphics" som den eneste, så burde du kunne finde den...herefter er det bare at dobbeltklikke, når du har fundet den og vupti...din knap åbner sig.
Avatar billede pfosbo Nybegynder
13. oktober 2002 - 09:37 #6
Til cobe, Du har ret i at jeg således kan finde knappen. Alligevel kan jeg ikke "se" den på scenen, ej heller fungerer den når jeg tester den i Browseren. I Movie explorer kan jeg se at den findes, og hvilke script der ligger på knappen. Men når jeg tester den i Browseren skal jeg høreklikke på musen og trykke play, for at den viser den nye tekst i tekstboksen. Det er meget mystisk. Har du andre forslag?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:37 #7
Prøv at oploade den.
Avatar billede cobe Nybegynder
15. oktober 2002 - 23:22 #8
Du kan finde den, men ikke se den på stagen...
- hvis det en usynlig knap har du vel lagt din grafik i "hit"-framet i dit buttonMC, ikk!? Derfor kan du kun se grafikken, hvis du står i "hit"-framet.
Når du står i dette frame, så klik et sted på stagen og tryk (Ctrl+A) - så alt, hvad der findes på stagen bliver markeret.
Tjeck, at alle lag er unlocked i din timeline - Prøv lige det!

I øvrigt:
Er det meningen, at din knap skal være usynlig eller ej??

Hvis nej, så er det vel fordi du ikke har noget synligt grafik i dit buttonMC - udover i din "hit"-state for knappen. -> Lav noget grafik og læg det ind i din første frame i dit buttonMC.

Hvis ja, så kan du naturligvis ikke se af samme årsag, som netop beskrevet...Du har vel så et animeret movieclip, som skal køre ved "on mouseOver", "on release" etc...
men tag lige og forklar lidt mere om hvordan din knap skal fungere/bruges eller upload din .fla, hvis du har muligheden.
Avatar billede pfosbo Nybegynder
16. oktober 2002 - 09:54 #9
Det er menningen at knappen skal være usynlig når siden vises på nettet, men den plejer at være blå på min stage. Og det var den altså også indtil den ja altså ikke var det mere. Jeg har ikke lavet grafik til den endnu, men lagt actionsscript på, således at den viser en bestemt frame i et tekstfelt.
Avatar billede pfosbo Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:14 #10
Juhuu!  Jeg har fundet fejlen. Jeg har åbenbart slettet farven i hitfeltet, og så bliver den jo samme farve som baggunden og er derfor umulig at se. Jeg takker for indsatsen, og tildeler pointene til cobe, som har været den der fik mine tanker på gled.
Avatar billede cobe Nybegynder
16. oktober 2002 - 11:53 #11
always a pleasure!...1 stk. svar