Avatar billede elpizza Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Min server ændrer Lokal Ip

Hej.. Jeg har sat en web server op... Den kører ganske fint.. Vi har 2 øvrige computerer i netværket, og alle er forbundet til min LinkSYS router... Jeg har bare et stort problem... hvis Det kun er serveren som er tændt, så går der 10-30 minutter, så virker serveren ikke... Men hvis jeg tænder en af de andre computerer så virker det med det samme.. Det lyder nok som et sært problem, men det syntes jeg også det er...
Avatar billede tlaursen Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:35 #1
Det kunne være fordi, serveren står til at lukke netværksforbindelsen hvis maskinen er inaktiv. Det er en "feature" nogle netkort kan yde.
Avatar billede elpizza Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:52 #2
Der var godt nok en option der hed "Allow the computer to turn off this device when inactive" det må vel være den..tester den lige.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:44 #3
du skal ind på netkortet der ligger funktionen
højre klik netværksteder
egenskaber
klik på lan forbindelse
enenskaber
konfigurer
strøm styring
fjern markering fra : tillad at denne enhed sætter computeren ud af standby
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:45 #4
samt punktet nedenunder :

tillad computeren at slukke denne enhed for at spare strøm
Avatar billede tlaursen Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:54 #5
Smider også lige et svar.