Avatar billede spejd Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mail-server hvad kan anbefales ?

Jeg mangler en mail-server. Helst freeware
Jeg har flere pc’er rundt omkring i huset, hvorfra jeg gerne vil kunne læse mail.
Jeg vil gerne bruge outlook som mail klient på disse.
Den samme mail skal være tilgængelig på alle pc’er, både inbox og sendt mail, mailen skal forblive på serveren.
Mail serveren skal kunne hente mail hos forskellige POP3 accounts.

Mange tak for svaret

spejd
Avatar billede medions Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:05 #1
CommuniGate Pro 3.5b8        Adware/Commercial    Windows+Unix
sendmail 8.12.1            Freeware        Unix
RelayFax 4.2.1            Commercial        Windows
IMail Server 7.0            Commercial        Windows
MailMax 4.7            Commercial        Windows
MailSite 4.5.6            Commercial        Windows

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:10 #2
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:11 #3
Så ville jeg klart vælge qmail

http://www.nordwerk.de/download/qmail-stt/
Avatar billede medions Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:12 #4
bacardil> Har du et ICQ#?

//>Rune
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:18 #5
Ja, det skulle jeg da mene ;) Kan evt. smide en mail med nummer eller du kan off. gøre dit her..
Avatar billede medions Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:20 #6
hehe vil jeg sq ik' ;o)

Men her er min mail rune@medions.dk -bare mail dit ID.

//>Rune
Avatar billede here Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:21 #7
Der er et hav af email servere derude, både commercial og freeware. Jeg bruger selv postfix som er baseret på Qmail's sikkerhedskoncept, men som er meget nemmere at arbejde med. Det store spørgsmål er hvor meget af outlooks funktionalitet bruges der, da det er ganske begrænset antal mailservere der rent faktiskt understøtter alt i outlook. Skal outlook kun bruges til at hente og sende, kan en linux,BSD,M$ bruges til dette. Går man efter linux,BSD så ville jeg bruge postfix som SMTP og f.eks IMAP-UW til IMAP server.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:39 #8
mail afsendt.. Det er til den icq jeg er ved..
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2002 - 23:49 #9
Prøv at kikke på argosoft på www.argosoft.com Det er en fornuftig mailserver, der kan det meste