Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:01 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan bruger jeg det?

Hej.
jeg har lige skaffet 3d studio max...
Jeg skal bruge det til at lave grafik til en 3dchat..
MEN
hvordan brugerjeg det?
hvordan laver jeg feks et rum??
Håber nogle vil hjælpe eller har et links eller noget...
Avatar billede darkside Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:02 #1
kig lidt på www.3dmaxer.dk ;)
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:06 #2
kender du det?
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:07 #3
altså programmet
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:28 #4
nogle der vil forklare mig hvordan man laver et rum???
det skal være rimelig punktligt
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:30 #5
det er svært og forklare hvis du ikke kender programmet.
lær noget om programmet ved at gennemgå disse tüturials
http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp?ak=0
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:33 #6
har kigget på dem men jeg har læst et sted at man bare laver en box og så skøre taget af .. men hvordan?
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:33 #7
nåå ja lige en ting til.. hvordan gemmer jeg filerne i feks. jpg eller gif?
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:46 #8
dj  tror du skal sætte dig ned og lærer programmet, det er ikke er program hvor du lige lærer at lave grafik til en 3d chat på 1 time.
Så kig lidt på de links du har fået.
Når du render har du mulighed for at gemme som jpg og gif  ved at trykke på disketten der er oppe i hjørnet
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:50 #9
ok tark.. men så vil j så bruge lidt tid på at lære d ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:53 #10
god ide  du kunne starte med at læse  begynder 1 2 og 3 igennem på 3dmaxer.
Det er det mest grundlæggende og det vil sikkert spare dig en del tid og point her på eksperten :-)
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:53 #11
heh ok tark
Avatar billede mikael_c Nybegynder
03. oktober 2002 - 00:25 #12
Som sagt er http://www.3dmaxer.dk et meget godt sted at begynde 3dmaxer karrieren, og sørg for at du bliver medlem..
Og efter at have læst deres tutorials og udforsket programmet på egen hånd, vil du hurtige opdage at du er i stand til at kunne lave et rum til en chat.. Nogle boxe hist og her, og lidt texture, og så lidt ala lights and views, så skulle den gerne sidde i kassen.. sådan nogenlunde ;)
Håber sgu du bliver til noget.. :P

MVH
Mikael Clemensen
Avatar billede mikael_c Nybegynder
03. oktober 2002 - 00:30 #13
Efter så at have plyndret alle 3d maxers tutorials for videnskab kan du vel ligeså godt begynde at udforske det næste trin, hvor ting begynder at bliver lidt mere svært og lidt mere udfordrende.. (http://www.3dcafe.com/)
Et godt sted hvor man leder efter gode og lærerige tutorials..
Et til sted at lede efter 3D studio Max videnskab er i bøger, køb nogle her: http://www.bookland.dk/search.php?area=book&scope=title&query=3d+studio+max
Dejligt med hjælp, hva ? :P

Mikael Clemensen
Avatar billede mikael_c Nybegynder
03. oktober 2002 - 00:31 #14
Ved ikke 100 % selv hvad der gik af mig i denne sætning:
"Et godt sted hvor man leder efter gode og lærerige tutorials.." *GG*
Avatar billede dj_darkzone Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:35 #15
hmmm lukker... Håber ikke i bliver sure.. ellers må i jo lige skrive
Avatar billede wolfpack Nybegynder
15. oktober 2002 - 16:09 #16
Surt for dig at have skaffet 3D Studio Max hvis du ingen anelse har om hvordan man bruger det.. for programmet er jo en anelse dyrt.
Men du har måske downloadet det? *tsk tsk*