Avatar billede svanhovd Nybegynder
02. oktober 2002 - 15:55 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Cygwin på Windows?

Jeg har installeret Cygwin på Windows 2000, for at lære mig lidt bash m.m.

Men det ser ud som om jeg har fået en meget skrabet udgave af bash installert. Der findes næsten ingen af de kommandoer jeg forventet at finde.

Må jeg installere noget ekstra, eller findes der en anden Unix emulator til Windows der er bedre?
Avatar billede agercon Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:27 #1
Hvilke kommandoer havde du vente at finde, som ikke er der?

Husk at mange af de kommandoværktøjer, som findes på et Unix-system ikke er en del af skallen (her Bash), men er programmer som er installeret.

Så måske du blot mangler nogle pakker til CygWin.

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede svanhovd Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:31 #2
Det har du jo forresten ret i. Jeg må se om jeg kan finde noget på www.cygwin.com
Avatar billede soreno Praktikant
02. oktober 2002 - 17:57 #3
nu kender jeg ikke lige cygwin, men jeg bruger selv nogle af unix programmerne i windows - dette gør jeg via:
http://unxutils.sourceforge.net/