Avatar billede sbay Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

@mailsend [SIGN]

Endnu et spørgsmål:

I @mailsend kan man tilføje [SIGN], men når man får et mailsvar fra agenten er det stemplet med serverens navn!!!??? Er det fordi den er sat til at køre "After new mail has arrived" og hvad gør jeg for at stemple det med username????
Avatar billede cdelicht Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:29 #1
Hvis agenten trickes af en hændelse der kører backend, dvs. det ikke er en bruger der starter agenten, så er det jo serveren der "ejer" agent/mail afsendelsen og dermed serveren der signer. Hvis du derimod har en viewaction e.lign. som en bruger "klikker" på og dermed starter agenter, er det brugeren der signer.
Avatar billede sbay Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:08 #2
Okay - det var lidt det jeg frygtede. Så der er altså ingen måde man kan få sat ejeren af postkassen på som afsender, når man kører en agent "After New Mail Has Arrived"????
Avatar billede cdelicht Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:30 #3
Nej, men du kan jo inkludere en besked i den mail der sendes tilbage, om at dette er en automatisk agent fra serveren der bekræfter at mailen er modtaget og leveret til modtageren (men ikke åbnet af brugeren endnu)
Avatar billede sbay Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:44 #4
Ja, men hvis jeg gerne vil lave en reply eller forward af mail ville det jo være rart at se hvor den kom fra istedet for et servernavn!
Avatar billede sbay Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:49 #5
og agenten ligger jo i min egen postkasse!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:12 #6
Din egne postkassse ligger jo stadig på serveren, og agenten tricker serveren til at forwarde mv.
Mht. reply kan du detectere hvem serveren sender mailen for ved at se hvem der ejer mailboksen. Der er et felt Owner på formen (CalenderProfile) du kan bruge.
Mht. forward kan du lave en simpel agent der forwarder hele den oprindelige mail så du kan se hvem der har sendt den (alternativt bruge samme metode som ovenfor.
Du kan IKKE forwarde, reply e.llign. og så lave reply til den oprindelige afsender på den nye mail.
Avatar billede sbay Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:16 #7
OK - tak for hjælpen - det hjalp lidt på overblikket!