Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ordentlig replymail

Jeg er ved at lave en agent der skal svare på indkomne mail. Men hvordan får jeg lavet et ordentligt reply, hvor der er mulighed for at skrive subject og body, og afsender bliver den postkasse mailen er fra og ikke bare stemplet servernavnet. ReplyToSender opfylder ikke disse behov! Jeg har kigget lidt på @mailsend, men ved ikke hvordan jeg får fat i replyadressen. Nogle forslag???
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. september 2002 - 09:12 #1
Hvis du højreklikker på en mail du har fået udefra, og vælger Document properties... og anden tab sp ser du alle felter på mailen. her kan du se, at $Mailer viser hvem der har sendt mailen. Det samme gør SMTPOriginator, hvis det er SMTP mail. Er det en notes mail har den også et felt "Pricipal" der er afsenderen.
Tjek selv felterne, og hvilket du vil bruge.
@MailSend lyder i øvrigt som et fornuftigt valg.
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 09:40 #2
Nu jeg har dig i tale - hvordan er det man laver en agent der åbner alle dokumenter og save'r dem for endeligt at lukke dem - altså et ad gangen????
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. september 2002 - 10:12 #3
Vil du åbne dem "rigtig" så brugeren kan skrive i dokumentet???
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 10:31 #4
nej, det skal bare være så de bliver opdateret. Bare lige åbnes i EDITMODE og så SAVE&ClOSE!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
30. september 2002 - 10:50 #5
prøv med
Call Workspace.EditDocument(True, Doc)
Call Workspace.CurrentDocument.Refresh
Call Doc.save

(du skal sæ'fø'lig definere Doc forinden!)
Avatar billede sbay Nybegynder
30. september 2002 - 11:44 #6
ok - takker