Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
29. september 2002 - 21:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XHTML <u>

Hej

Er der nogen der lige kan forklare hvorfor <u> ikke er med i XHTML 1.0, nu når både <b> og <i> er med?
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2002 - 21:36 #1
det er også med - dog ikke i strict... og grunden er formentlig at alt underlined vil blive betragtet som et link af mange brugere, og derfor kan dette tag blive misforstået
Avatar billede werd Nybegynder
29. september 2002 - 21:37 #2
xhtml har generelt mange mærkelige regler... såsom at man ikke må have target på sine links (skal gøres via javascript) og man SKAL have alt="" på alle sine billeder!!

Du kan alternativt skrive <div style="text-decoration:underline;">Tekst med understregning</div>
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
29. september 2002 - 21:40 #3
keysersoze - God pointe med link! Du får point.
werd - Jeg kender godt alternativet til <u>. Og så skulle man også have alt="" på alle billeder i HTML 4.01.
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2002 - 22:08 #4
werd >> du kan sagtens lave target i xhtml - men igen gælder det ikke hvis det skal være strict... hvordan vil du også lave et decideret target i javascript?
Avatar billede werd Nybegynder
30. september 2002 - 16:17 #5
det kan jeg ikek huske! - men jeg er sikker på man kan!