Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. september 2002 - 01:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netværks printer -> hvordan

Jeg har en canon s600 printer som jeg gerne vil have som netværksprinter. jeg har en router som jeg har 3 computere i og printeren er tilkoblet den ene computer... -> hvordan laver jeg min Canon S600 til netværksprinter.. -> jeg har WInXP på 2 af mine maskiner, men den med printeren er der Win98 på...
Avatar billede tumben Novice
28. september 2002 - 01:45 #1
lidt forenklet:
controlpanel..printers...canons600..propperties...sharing...shared as....
og så skal du jo have installeret driveren på de andre pcér..når printeren er sharet...
du skal jo først lige have netværket mellem de 3 pcér til at virke..således at du kan finde printeren fra dem.
(her går jeg ud fra at den cannon er en alm printer og ikke en rigtig ..dvs en med netkort i..og egen IP..og alt det der)
Avatar billede renen Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:52 #2
En bedre løsning er at købe en mini-printserver (ca. 500 kr) og så koble printeren på routeren
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:42 #3
hvordan får jeg mine computere til at arbejde sammen?? - jeg har 2 commer med WinXP og en med Win98
Avatar billede tumben Novice
04. oktober 2002 - 00:37 #4
..1) er de 3 computere allerede i et fungerende netværk..?????..eller er det kun internetadgangen på hver af dem.... der virker nu ???
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
04. oktober 2002 - 17:09 #5
det er kun internet adgangen der virker nu.. -> de er alle tilkoblet samme router..
Avatar billede tumben Novice
04. oktober 2002 - 18:06 #6
client for Microsoft networks....file og printersharing....TCP/IP (med NetBIOS over TCP/IP sat til enable) protokollerne, installeret på alle maskiner.(under network and dialupconnections...LAN forbindelsen)
Derefter oprette brugere på alle maskinerne mask1, mask2, mask3 som administrator ???.....derefter oprette shares på de enkelte maskiner..og gå ind i kontrolpanel...Printers...h-klikpå CanonS600 og vælg share..this printer..som så også skal installeres på de andre.(drivere)...det kommer af sig selv....når jeg kan..kan alle.
Long story..prøv dig frem...brugerne i samme arbejdsgrupe osv..det er ikke så svært...men ok..man skal lige kigge lidt
Avatar billede tumben Novice
04. oktober 2002 - 18:08 #7
..det var et svar :-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:14 #8
prøver i morgen... -> tak for hjælpen...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
08. november 2002 - 20:51 #9
har stadig ikke fundet ud af det :( - vender tilbage med et nyt spørgsmål hvis jeg får brug for det.. - takker for interessen for mit spm... - lukker
Avatar billede tumben Novice
08. november 2002 - 23:36 #10
..ja det er rigtigt...skynd dig at tag dine egne points ...haaahaaa
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
09. november 2002 - 09:35 #11
hvad mener du?

- jeg fik ikke løst mit problem = ingen points!?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
09. november 2002 - 09:39 #12
selvfølgelig får du da points hvis jeg løser problemet når jeg får min computer tilbage...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
09. november 2002 - 09:39 #13
jeg syntes bare at spørgsmålet havde været åbent lidt for længe...
Avatar billede tumben Novice
09. november 2002 - 11:27 #14
ok