Avatar billede kenneth39 Nybegynder
28. september 2002 - 00:07 Der er 10 kommentarer

Fjernstyring via Windows messenger

jeg kan ikke fjenstyre en andens computer via windows messenger ej heller se min egen ftp og webserver
jeg har gennemgået mange spørgsmål her på eksperten og kan se en del har samme problem, uden at nogen kan løse det
jeg har tdc bredbånd med egen router (netgear r114)
er der nogen her, der kan give mig en forklaring (måske en løsning) ???
er det noget i min router (porte er forwardet)
eller er det noget hos TDC ??
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
28. september 2002 - 00:43 #1
de porte er åbne samt port 21
Avatar billede tumben Novice
28. september 2002 - 01:59 #2
fjernstyre en anden pc via messenger ??..gider du fortælle lidt om hvad det går ud på
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
28. september 2002 - 02:54 #3
jeg kører winxp og der feks kan en anden pc bruger bede om fjernsupport, kan ej heller starte en video samtale, det har intet med mit xp, det duer godt når jeg var på cybercity, men efter jeg har kommet på bredbånd fra tdc er der en masse der fucker :(
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. september 2002 - 20:00 #4
du skal jo ligsom åbne for de porte i din router..!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. september 2002 - 20:02 #5
fjernstyring bruger port 3389
ftp: 20og21
web: 80
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
28. september 2002 - 20:52 #6
>djeclemen
de porte er åbne , dog ikke 3389 , der er åben udfra og ind til min wep og ftp server, men jeg kan ikke selv se dem ??? såvidt jeg har læst mig frem til er det et gennerelt problem med tdc bredbånd ??
så jeg ved ikke om der findes en løsning på det ??
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. september 2002 - 22:58 #7
nej jeg har selv tdc bredbånd og den eneste port TDC lukker for er port 25, så nej det har ikke noget med bredbånd at gøre..

er du 100% sikker på at du får de porte rigtigt åbent.

prøv evt. en port scanner, for at se om du har de porte åbnet, og så husk lige og åben 3389 hvis du vil fjernstyres, via bla. messanger..

prøv at åbne 3389 og connect til din comp, via denne side

http://gronver.dk/tsweb
(selvfølig fra en anden comp)

skriv så din yderside ip 80.x.x.x

og se om du får et billede, hvis du gør det så er din port rigtigt åbnet..!
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
29. september 2002 - 00:16 #8
kan ikke få billedfrem, jeg har hele 3 computere på netværk, kan det betyde noget ???
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
20. januar 2003 - 12:01 #9
har stadig ikke fået løst mit problem