Avatar billede cybles Nybegynder
26. september 2002 - 15:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Template - indsættelse af brugernavn taget fra adressebogen...

Hvorledes klarer jeg dette, jeg har et felt hvor brugeren der benytter sig af denne template fil, skal skrive sit brugernav.Nu kunne jeg godt tænke mig at lave den lidt bedre, derfor vil jeg gerne en ud af to muligheder:

enten at den selv indsætter brugernavn for den der har åbnet denne template fil, eller at man kan vælge brugernavn ved at klikke på feltet brugernavn hvorefter der dukker en adressebog op man kan vælge en bruger ud fra og så sætte ind.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
26. september 2002 - 15:35 #1
Du vælger "computed when composed" i field properties.
I field value (formula) skriver du;
@username - hvis du vil have hele det hiarkiske navn.
@name([CN];@username) - hvis du kun vil have fornavn/efternavn.
Avatar billede cybles Nybegynder
26. september 2002 - 15:42 #2
Tak mmmtm :-) det virker...
Avatar billede cybles Nybegynder
26. september 2002 - 15:49 #3
Jeg bliver nødt til lige at spørge blot for at få stillet min nysgerighed, vis nu jeg gerne vil vælge brugeren ud fra adressekartoteket, hvordan gør jeg så ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
26. september 2002 - 20:12 #4
I field properties sætter du type = names
I andet faneblad under samme vælger du "use address dialog for choices"
Så funker det også.....
:-)