Avatar billede fido26 Praktikant
26. september 2002 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kender nogen DBAX??

Hejsa!

Jeg er ved at skrive hovedopgave på mit studie, hvor vi laver en slags online tilbudsindhentning. Virksomheden vi skriver for kører med Kompas DBX til økonomi, lagerkartoteker etc.
Vi ville meget gerne have adgang til databasen i Kompas DBX og dette har vi fundet ud af kan lade sig gøre vha. DBAX som er en ActiveX indgang til databasekernen. Vi har prøvet at finde noget om DBAX på internettet men uden held.
Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg finder noget information om DBAX??

/Fido26
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. september 2002 - 11:02 #1
Ja, det er et komponent, der er udviklet af DSI
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. september 2002 - 11:03 #2
Prøv at tage kontakt med DSI, i udviklerafdelingen. (Jeg er ikke fra DSI)
Avatar billede fido26 Praktikant
26. september 2002 - 11:07 #3
Hej Benny!

Jeg kom til at nærlæse den mail jeg havde fået fra DSI efter jeg skrev dette indlæg og så at der stod "vores ActiveX komponent", så jeg kunne have sparet de 100 points. :o)

Tak for dit hurtige svar!

/Fido26
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. september 2002 - 11:11 #4
Jeg har selv haft fat i en tidlig udgave af DBAX mod en DBX, og det så lovende ud. Jeg ved dig ikke hvor, komponenten befinder sig i udviklingen i dag.

Skal der kun foretages læsning i databasen?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. september 2002 - 11:15 #5
Send mig din e-mail på bennytordrup@hotmail.com
Avatar billede fido26 Praktikant
26. september 2002 - 11:17 #6
Ja til at starte med ihverttilfælde. Vi havde forestillet os at de oplysninger som kunderne der skal indhente tilbud fra vores system får vist skulle hentes fra Kompas, så virksomheden kun skal opdatere et sted hver gang os er det de korrekte og tidssvarende data der bliver vist på siden. Den koster dog lidt den DBAX komponent der, så jeg ved ikke om virksomheden er inresserede i at investere i den. Så må vi jo bare gøre brug at import/export selvom det ville være rart på den anden måde.

/Fido26