Avatar billede roed Nybegynder
26. september 2002 - 09:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere emailadresser på samme bruger

Hej !

Er det muligt at oprette flere emailadresser på samme brugerkonto? Altså aliaser som man kan på andre mailservere.

/Roed
Avatar billede human Nybegynder
26. september 2002 - 09:42 #1
Kommer vel an på hvor du vil gøre det..
Avatar billede roed Nybegynder
26. september 2002 - 09:42 #2
Helst i NAB !
Avatar billede roed Nybegynder
26. september 2002 - 09:43 #3
Eller andre steder på serveren, for den sags skyld ;-)
Bare helst ikke lokalt hos brugeren !
Avatar billede Inge Nybegynder
26. september 2002 - 09:51 #4
På brugerens persondokument i NAB'en kan du skrive andre e-mail adresser under "username" @domain.dk skal dog være et I har, ellers kommer det nok ikke gennem til jeres mailserver.
Avatar billede roed Nybegynder
26. september 2002 - 10:03 #5
Altså "nymailadr@domain.dk" skal sættes ind sammen med det alm. brugernavn under "brugernavn"/"username" og intet andet???
For det virker ikke. Ihvertfald ikke hos mig, det har jeg prøvet !
Avatar billede Inge Nybegynder
26. september 2002 - 10:16 #6
Hvis det er jeres alm. domain behøver du ikke sætte @domain.dk på, så kan du bare skrive det nye brugernavn.
Det ændrer selvfølgelig ikke på den adresse der kommer på som afsender, det gør bare at brugeren kan modtage mail på det navn du skriver i feltet username
Avatar billede wise Seniormester
26. september 2002 - 11:03 #7
Det skal være i shortname feltet...

Short name/UserID:
nca@xxx.dk
nca@yyy.dk
nino.cardell@zzz.dk
Avatar billede roed Nybegynder
26. september 2002 - 11:10 #8
Wise havde ret ;-)
Men nu konflikter det ikke med det username som står i forvejen, og bliver brugt som brugervalidering på www, vel???
Kan man have lige gå mange aliaser skrevegt ind der som man ønsker???
Avatar billede wise Seniormester
26. september 2002 - 11:41 #9
Jeg har ikke oplevet nogle konfikter.
Vi har optil en 5-8 stykker, men jeg ved ikke hvad der sker....
Avatar billede roed Nybegynder
26. september 2002 - 11:49 #10
OK, jeg vover pelsen og ¨håber på det bedste ;-)
Tak for det !