Avatar billede cardinale Nybegynder
24. september 2002 - 11:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Scroll!

Hvis jeg sidder og arbejder med noget og vil scrolle - f.eks. mens jeg har linetool selected - hvordan gør man det?
Det er lettere irriterende...
/Woo
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 17:40 #1
øhhh  hvad er det du vil  scrolle ??  altså zoome eller hvad snakker du om ?
Avatar billede cardinale Nybegynder
24. september 2002 - 19:06 #2
Selve arbejdsfladen...
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 19:08 #3
du vil scrolle selve arbejdsfladen ?  hmmm  fatter jeg ikke lige  prøv at stille spørgsmålet igen
Avatar billede cardinale Nybegynder
24. september 2002 - 19:56 #4
Hvis du har fx en mur du arbejder på og laver et vindue. Du zoomer ind på et stykke af muren for at arbejde mere præcist, men finder ud af at vinduet skal være større end det udsnit du har zoomet ind på. Du har allerede sat de første punkter med fx. dit linetool.. Så er det jeg gerne vil kunne scrolle min mur op og ned, mens jeg stadig har mit linetool valgt.. Fatter du det eller er jeg stadig kringlet?
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 19:59 #5
ahhh  nu fatter jeg det :)
Når du bruger line tool  kan du zoome med dit scroll hjul du har på musen.
Den sroller ud og ind med center hvor du placere din markør.
Prøv at lege lidt med det, det er meget nemt og men en meget fed funktion
Avatar billede cardinale Nybegynder
24. september 2002 - 20:59 #6
Nej ikke sådan. Scroll-hjulet zoomer jo bare ud og ind. Jeg vil have den samme zoom-grad, således jeg kan arbejde med den samme detaljegrad, og bare rykke rundt med udsnittet!
Kan du hjælpe der??
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 21:13 #7
nej den er jeg desværre ikke behjælplig med :(
men prøv at vente måske nogle af de andre ved det
Avatar billede i11uzion Nybegynder
25. september 2002 - 17:37 #8
det tillader 3ds max desværre ikke, men man kan dog presse "i", som vil flytte viewportet således at din musemarkør er i centrum.... lidt det samme, bare en mere besværlig måde at gøre det på...

men som sagt kan det andet ikke lade sig gøre... :(
Avatar billede cardinale Nybegynder
25. september 2002 - 18:03 #9
Ok men tak for det. Ikke hvad jeg havde håbet på men tak!