Avatar billede erlandsen Seniormester
23. september 2002 - 19:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg a

Jeg skal lave en website hvor der skal hentes data fra en database - og har derfor behov for at finde ud af hvad der er nemmest at arbejde med som nybegynder.

Jeg har arbejdet med Access - men ved ikke hvor nemt det er at linke til en søgeformular på nettet?

Nogen synspunkter på om jeg skal kaste mig over mysql i stedet - eller ?

Hvad er det nemmeste værktøj? Visual Studio 6.0, MySQL Studio eller findes der andet du kan anbefale?

Hvad med hjemmesiderne - kan man anvende FP 2000 eller skal det helst laves i ASP eller andet ?

Jeg regner med ca. 5.000 records og 500 besøgende pr. dag.

Point vil blive delt mellem de bedste råd...
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
23. september 2002 - 20:26 #1
SQL databaser er hurtigere end Access databaser..
Microsoft SQL er den hurtigste database på markedet.
Du skal enten lavet dette i ASP el PHP el andre Dynamiske sprog.. HTML, DTML og andre af disse typer er ik egnet til dette..
vil lige sige at XML er en godt alternativ til andre databaser (samtidig nemt at bruge) og kan hentes ind i alle formater..(stortset)
Avatar billede cyb Nybegynder
24. september 2002 - 09:07 #2
Det nemmeste vil jeg mene er at anvende Access som database og Frontpage til at lave din (ASP) side i.
ASP er meget velegenet til formålet og igennem Frontpage er det ummlidbart at gå til.
Database mæssigt vil jeg gi fiskerendk ret i at Microsoft SQL er mægtig hurtig, men jeg mener ikke at dit behov giver anledning til at investere det beløb som Microsoft SQL koster (det er mægtigt dyrt).
Access er nem at tilgå og hvis du kender til det vil du hurtigt kunne strikke dine forespørgsler sammen til databasen.
Avatar billede teepee Nybegynder
24. september 2002 - 10:50 #3
Skal websiten ligge hos en udbyder eller på din egen server? Ikke alle udbydere er glade for Access, men mange har MySQL. Koden er stort set den samme, så undersøg hellere udbyderne først (priser, support m.v.)
Avatar billede cyb Nybegynder
24. september 2002 - 11:42 #4
Vigtig kommentar teepee - men jeg mener ikke at forespørgslerne er de samme. Personeligt savner jeg meget selects i selects i MySql - men det er selvfølgeligt en smagssag. Man kan jo altid kode sig ud af det hvis man vil :-)
Avatar billede teepee Nybegynder
24. september 2002 - 12:27 #5
Jeg skal blankt indrømme at jeg kun har lavet meget små løsninger i både MySQL og Access og kender derfor ikke så meget til funktionaliteten, men har erfaret at MySQL er ved at tilføje temmeligt meget indhold fra de mere gængse databaser. Men til husbehov (læs: nybegynder) tror jeg at valget af database er ligegyldigt, bare vælg den billigste ift. udbyder m.v. Så kan du altid skifte til MS SQL eller Oracle når du skal børsnoteres :-)