Avatar billede excession Nybegynder
20. september 2002 - 05:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

er lidt i tvivl

hejsa

jeg skal til at lave et website hvor jeg får brug for mellem 1000 og 2000 records i DB'en.

hver record skal bl.a. have ca. 8 JPG billeder på max 200 kB, enten gemt i DB eller stien gemt i DB.

jeg har ikke undersøgt det, men jeg tror ikke der kommer mere end 100 - 200 besøg om dagen.

jeg har så 2 spørgsmål:

bør jeg bruge MS Access eller MySQL, når det er de 2 jeg kan bruge?

skal jeg kun gemme stien til billeder i DB eller gemme hele billedet i DB?

jeg har ikke så meget forstand på DB's performance, så jeg ved ikke hvad der er bedst.
så vidt jeg har forstået, så er MySQL DB'en ikke en fil DB..? hvordan foregår backup så?

det var så 3 - 4 spørgsmål.. :|

på forhånd tak

-- xs
Avatar billede excession Nybegynder
20. september 2002 - 05:42 #1
jeg har ikke brugt MySQL før... og Access er så dejlig nem at gå til.

det kunne jo være det var lidt overkill, at bruge MySQL, hvis Access var nok..
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. september 2002 - 05:51 #2
Du skal gemme billedstien i databasen, fremfor selve billedet. Jeg vil til enhver tid anvende mySQL over Access (Access egner sig ikke godt til multibruger enviroment, men det kan lykkedes når din side er så lille som den er) - ønsker du den fremtidssikret, brug mySQL.

mySQL anvender filer, men backup foregår enten fra phpMyAdmin (med små databaser som din) eller commandline med mysqldump kommandoen
http://www.mysql.com/doc/en/mysqldump.html
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
20. september 2002 - 07:22 #3
Jeg er enig med ljweb :o)
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
20. september 2002 - 07:52 #4
mySQL til folket :D Da acces er lige lidt for langsomt og med fremtidsikret .. jeg er enig med ljweb
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2002 - 08:18 #5
Access will EASILY manage this unless of course all 200 attempted to use the site at the same second :o)

Take a look and see how many people are on line at the same time in eksperten, so I doubtyou will have problems there. And Access is MUCH easier to work with than MySQL.

Performance wise, you should place your pictures in a folder and only save the path+filename in th edB and as we ar NOT talking great ammounts of data I can NOT see any problem using Access and again it IS easier than MySQL!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
20. september 2002 - 08:22 #6
Til gengæld er mysql gratis - det er access ikke...
Avatar billede excession Nybegynder
21. september 2002 - 15:05 #7
jeg siger tak for hjælpen

-- xs