Avatar billede medusa Nybegynder
19. september 2002 - 12:49 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering af Navne-felt

På en formular har jeg et felt som er af typen navne. Det er altså muligt at trykke på Ctrl+enter og få navneadressebogen, men mange brugerne skriver bare navnet istedet for. Eks: Hans Hansen (HH). Hvis de trykker Enter og der er flere ved navn HH kommer en popup, men hvis de bare indtaster HH og går videre til næste felt med piltasten, sker der intet og der er så mulighed for at man sender til den forkerte person.
Spm:
Er det muligt at lave en Enter-tast simulering i exiting på feltet - eller er der nogen som har en anden måde at løse problemet på?

På forhånd tak.
Avatar billede roed Nybegynder
19. september 2002 - 12:56 #1
Du kan jo lave en dialogboksliste hvor du vælger "Brug dialogboksen Adresser til valg", så åbner brugeren jo adressebogen på præcis samme måde som når de skal lave en mail !
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. september 2002 - 13:00 #2
Der er to ting i dette
1. når man søger add. i et memo så søger den først i din private Navne og add.bog og derefter i den store(serveren) add.bog, hvis den så finder en person i din egen add.bog så tager det navn og indsætter det.
Denne søg nig kan der ændres på og der gøres på lokalitetsdokumentet på den ekelte brugeres Klient/PC.
2. Ved oprettelsen af nye bruger skal man sørge for at deres kortnavn ikke eksistere i forvejen.
Avatar billede medusa Nybegynder
19. september 2002 - 13:12 #3
Roed -> Jeg har prøvet at lave det om til dialogbox, men forskellen ligger i at der i en mail gerne må være flere navne og i mit felt må der kun stå et navn. Dernæst slår den ikke automatisk op i NAb når man trykker enter, den åbner dialogboxen istedet. Noget som mine brugere sikker ikke ville bryde sig om.
Avatar billede medusa Nybegynder
19. september 2002 - 13:12 #4
I en mail kan man i sendto skrive "Hans Hansen", hoppe videre til øvrige felter og så trykke F9, hvorefter den laver opslag i NAB. Det gør min formular/felt ikke - hvor kan jeg sætte det op?
Avatar billede roed Nybegynder
19. september 2002 - 13:16 #5
Den slår skam op i sådan en dialogboxliste ligsom i en mail. Men man skal bare vente til den selv finder det frem, den søger så snart det bliver indtastet noget i feltet.
Men det bedste er jo at man får åbnet den dialogbox man kender fra sin egen mail, og der kan man jo søre præcis som man kender det.
Det synes jeg sgu er smart ;o)
Avatar billede medusa Nybegynder
19. september 2002 - 13:17 #6
Karstenv -> Jeg har for mange brugere til at det skal afhænge af opsætningen af lokalitetsdokumentet, så det er "Not an option".
Du har ret i at deres shortname kun skal eksistere 1 gang, er feltet har ikke noget problem hvis brugerne skriver deres shortname (eks: ITHH), men ikke alle gør dette. Det mest brugervenlige vil vel være hvis man både kunne skrive ITHH eller Hans Hansen, og den så ville finde ud af at det er Hans Hansen i It-afdelingen eller i det mindste komme med en advarsel om navnesammenfald.
Avatar billede medusa Nybegynder
19. september 2002 - 13:26 #7
Nu er jeg ved at blive irriteret. Hvordan pokker virker F9 knappen i en memo ?
Uanset hvor jeg står og trykker F9 bliver også Navnefelterne opdateret (der sker opslag), men det gør den ikke i min formular. Hvordan har de lavet det?
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. september 2002 - 13:28 #8
Du kan ændre i deres Lokalitets dok med en postopen hvis det er det du vil
Avatar billede medusa Nybegynder
19. september 2002 - 14:02 #9
Næ, jeg vil egentlig bare gerne finde ud af hvordan jeg laver et F9 opslag i NAB på mine Navne felter. Præcis som i Memo.
Har efterhånden prøvet alle former for felt-egenskabs muligheder, men der sker stadig intet når jeg trykker F9.
Avatar billede medusa Nybegynder
24. september 2002 - 11:28 #10
Fandt et script som jeg kan kalde på feltet så den slår op i NAB.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
24. september 2002 - 12:05 #11
Må vi 'få' en kopi, f.eks. ved at du kopierer koden ind her?
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. september 2002 - 12:11 #12
Ja det ville være fint. Og tak for point's
Avatar billede medusa Nybegynder
24. september 2002 - 12:28 #13
Indsæt i Postrecalc:

    Call CheckNameField("<Feltnavnet>", doc)

---------------------------------------------------------------
Funktion i et scriptlib:

Public Function CheckNameField(feltnavn As String, document As NotesDocument)
    CheckNameField = True
    Dim counter As Integer

    On Error Resume Next
    Err = 0

    Dim SendToFelt As New NamesField(document,feltnavn)

    If Err = 111 Or Err = 555 Or SendToFelt Is Nothing Then
        Exit Function
    End If

    On Error Goto 0

    For counter = 0 To SendToFelt.getCount - 1
        If Not SendToFelt.IsMemberOfNAB(counter) Then
            On Error 4407 Resume Next
            Msgbox SendToFelt.getValue(counter) & " blev ikke fundet i navne- og adressebogen...",48,"Ukendt navn..."
            CheckNameField = False
            Exit Function
        Else
            If Not SendToFelt.IsFullName(counter) Then
                If SendToFelt.IsGroup(counter) Then
                    Call SendToFelt.ConvertGroup2ListName(counter)
                Else
                    Call SendToFelt.ConvertShort2FullName(counter)
                End If
    Next
End Function
-----------------------------------------------------------

Så virkede det.