Avatar billede kondi.koder Nybegynder
16. september 2002 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køre program som service (windows 2000)

Hejsa !!

Jeg sidder med et lille program, som jeg gerne vil kører som service, således at de stadig kører når jeg logger ud.
Hvordan gør jeg det? Kræver det noget af programmet ?
Jeg har ikke selv lavet programmet, så skal være noget man i princippet kunne lave med calc.exe eller lign.

- Troels :-)
Avatar billede elveejay Nybegynder
16. september 2002 - 11:49 #1
En nem måde er, at bruge Borland C++ builder (eller deres delphi). Der er der mulighed for, at oprette et nyt projekt som en service, så vidt jeg husker.
Nu ved jeg ikke, hvad du skriver i, men er det C++ eller Pascal (eller afarter heraf), så er Borland et hit!

eL'VeeJay
Avatar billede double-g Juniormester
16. september 2002 - 12:44 #2
http://www.firedaemon.com/

FireDaemon is a utility that allows you to install and run virtually any application as a Windows NT/2K/XP service.
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
17. september 2002 - 10:17 #3
Elveejay: Jeg har en exe fil som jeg ikke selv har lavet, så nej det er ikke den fede idé.

double: Jeg kikker lige på det, så vender jeg tilbage når jeg ved om det virker.
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
27. september 2002 - 19:59 #4
Tnx, det virker :-)
Avatar billede double-g Juniormester
27. september 2002 - 23:24 #5
Takker for points :-)