Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. september 2002 - 10:46 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

hjælp til en opg.

jeg har fået denne opg. som jeg SKAL have løst inden d. 27/9:

jeg vil lige gøre opmærksom på at det er i RH 7.3

opsæt web/ftp/sql/mail server

lav web side der laver et simpelt træk i sql databasen
opsæt en SECURE FTP

opsæt NFS shares imellem 3-4 maskiner.
lav et script der laver backup 1. gang i døgnet over på 1 af de andre maskiner..

Skal kunne svare på oprettelse af brugere/grupper.
div. configurations filer.

er der nogen der kan hjælpe mig med at søge oplysninger...

i behøves ikke at kunne svare på det hele
Avatar billede dank Nybegynder
12. september 2002 - 10:52 #1
1: web+sql+php kan du nemt installere fra RH cd'erene. Smid cd'erne i og vælg det under install. Du skal vælge. httpd+mysql-server+php+php-mysql

2: FTP server vil jeg anbefale proftpd.org som benyttes af mange (måske de fleste)

3: Backupscriptet er intet problem. Men er faktisk det sidste der skal laves, og først når man kender dit setup.

Mit råd er derfor: Start med at sætte web+php+ftp op. og arbejd videre derfra
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. september 2002 - 11:07 #2
kan du ikke lige give mig link til hjælp det skal helst være direkte
Avatar billede dank Nybegynder
12. september 2002 - 11:13 #3
1: web+ftp+sql bør du nok installere fra cd'erne. Hvis der ikke ligger for meget på din RH maskine. Så start forfra. Vælg server. og webserver. Derudover vælges "select individual packages" og under databases vælges mysql. Det er faktisk ikke så svært, men kræver du kaster dig ud i det.

2: ftp serveren.. her www.lws.dk
Avatar billede herlock Nybegynder
12. september 2002 - 11:13 #4
Ftp server konfig:
http://www.linuxplanet.dk/article/articleview/74/1/46/

Jeg har desuden et cronjob der pakker og kopierer udvalgte filer over på en anden server, kørende derhjemme men har ikke adgang fra min nuværende IP, så fortsættelse følger :)

Apache conf:
http://www.linuxplanet.dk/article/articleview/58/1/46/

NFS:
http://www.jsg.dk/Opsætning_af_nfs.doc
http://www.gnuskole.dk/bog/nfs.html
http://www.phys.au.dk/~misfeldt/linux/node5.html
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2002 - 11:23 #5
Kig ind på http://home.worldonline.dk/~helgec her er en komplet vejledning til opsætning af NFS du skal være opmærksom på at KD3 er lidt triggy med at oprette links på skrivebordet når det gælder NFS
problemet er dog uhyre nemt at løse så får du problemer så spørg
Avatar billede pimpz Nybegynder
12. september 2002 - 12:40 #6
Er lige med på en lytter:)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. september 2002 - 13:15 #7
er der ikke nogen der har et direkte link til proftp for jeg kan ikke få den til at hente... altså så dl popper op
Avatar billede dank Nybegynder
12. september 2002 - 13:24 #8
ftp://ftp.jaquet.dk/pub/proftp/distrib/packages/RPMS/

Du skal hente dem der hedder

1.2.5-1 & standalone 1.2.5-1
Avatar billede dank Nybegynder
12. september 2002 - 13:24 #9
installeres med

rpm -i filnavn.rpm
Avatar billede dank Nybegynder
12. september 2002 - 13:25 #10
den ligger en config fil i /etc - /etc/proftpd.conf tror jeg nok den hedder. Der kan du rode med opsætning
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. september 2002 - 13:28 #11
nu skal jeg ikke til at compile noet vel??? for det fatter jeg ikke en skid af
Avatar billede dank Nybegynder
12. september 2002 - 13:31 #12
nej.. brug rpm kommandoen som jeg skrev: rpm -i fil.rpm
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. september 2002 - 14:12 #13
I er nogle narrøve.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. september 2002 - 14:12 #14
for fanden jeg hader mine klasse kammerater
Avatar billede dank Nybegynder
12. september 2002 - 14:21 #15
Hvad i alverden snakker du om? Er du fuld? Troede ikke man måtte drikke andet end letmælk i skoletiden?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. september 2002 - 14:25 #16
nej men det er de andre jeg går i klasse med de synes lige det kunne være sjovt at skrive  det... er der en anden toturial fordi denne her fatter minus jeg ved ikke om det er denne puter men der er noget der ikke hinger sammen
mit icq er: 128002424
Avatar billede sitezone Nybegynder
16. september 2002 - 18:42 #17
Som dank også forslog, så kan jeg kun anbefale http://lws.dk