Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. september 2002 - 13:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

<br/>

Når jeg parser (med en SAX-parser - såfremt det skulle være relevant :-) et XML dokument der indeholder <br/> tags, bliver de automatisk lavet om til <br clear="none"/>

Hvorfor det?
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. september 2002 - 13:10 #1
Ups. "XML dokument" skulle være "XHTML dokument"
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
10. september 2002 - 13:11 #2
jeg mener, at den rigtige syntax er <br /> altså med mellemrum, men jeg ved ikke om det har noget med det at gøre
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. september 2002 - 13:13 #3
Det vil undre mig meget om der skal være whitespace i et tag, når ikke der er nogen attributter...
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. september 2002 - 13:14 #4
...og det forklarer stadig ikke attributten. Så burde den "bare" indsætte de påkrævede whitespace. Desuden valideres dokumentet som Transitional XHTML på w3.org
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. september 2002 - 13:18 #5
Det er ret vigtigt at huske det ekstra "space" ved <br /> <hr /> osv. for at gøre koden compatible med dagens browsere.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. september 2002 - 13:21 #6
<br clear="none"/> er default og det samme som <br /> eller <br> i html 4.

Andre muligheder er left, right og all.
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. september 2002 - 13:51 #7
Det vil altså sige at det er et browser-specifikt problem der opstår hvis der mangler mellemrum...?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. september 2002 - 14:01 #8
Ja lige præcis.

Selvom det ikke påkræves at w3.org, så anbefales det kraftigt netop pga. af bagud kompatibiliteten.
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. september 2002 - 14:49 #9
smid et svar
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. september 2002 - 15:07 #10
ok.