Avatar billede flexness Nybegynder
06. september 2002 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Disc med bad sectors kan ikke repareres

Hej,

Jeg er så uheldig at have en Hard disc der tilsyneladende har et par dårlige sektorer. Når jeg prøver at kører scandisc - overfladescanning med automatisk udbedring af fejl, går scandisc bare i stå når den kommer frem til det sted hvor der er dårlige sektorer. Samtidigt begynder disken at sige "skratte lyde", og det lyder som om den står og looper indtil man tager strømmen. Jeg har prøvet alt - både i dos, normal tilstand og fejlsikret tilstand. Er der nogen der har et godt bud? For jeg vil da gerne have markeret de dårlige sektorer, så jeg slipper for at skifte disc......
Avatar billede djones Nybegynder
06. september 2002 - 10:25 #1
hvis du kan komme ind i windows så installer "norton system doctor" den skulle kunne klare det. har selv haft problemet.
Avatar billede djones Nybegynder
06. september 2002 - 10:27 #2
doooh, jeg mente self. "norton disk doctor" - sorry ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. september 2002 - 10:30 #3
jeg tror godt du kan se i vejviseren efter at få den HDD til at køre.
Den skratten du hører stammer fra armen der afsøger diskene, på en eller anden måde rammer den skiven og kommer ikke videre.

Jeg har prøvet med en Maxtor 40Gb den begyndte også så småt at komme med små lyde indtil den en dag nægtede at starte op, HDD blev sendt til Skotlan og jeg fik en ny en måned efter, pris 97 kr. i forsendelse'!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. september 2002 - 10:46 #4
Du bør ikke satse for meget på sådan en harddisk.
Som Retaxes skriver, er der for stor sansynlighed for at den pludselig står helt af - og så har du et noget større problem.

En ny disk i dag koster ikke alverden, så det kan dårligt betale sig at leve med truslen.

Er disken under 3 år gammel, bør du tjekke fabrikantens hjemmeside. Mange giver nemlig 3 års garanti, og så er der højst forsendelsesudgifter forbundet med at få den skiftet.
Avatar billede flexness Nybegynder
06. september 2002 - 11:03 #5
Da fejlen hverken er i bootspor eller systemfiler (først i sektor 800.000 et eller andet) er der så ikke en god chance for at man kan køre videre?
Avatar billede ricky Nybegynder
06. september 2002 - 11:10 #6
Hvor gammel er disken ???
Hvis den er indenfor garantiperiode - skal du da bare få den ombyttet...
Man skal idag ikke acceptere Bad Sectors...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. september 2002 - 11:12 #7
jo, jo du kan sagtens køre videre, men pludselig står du med håret i postkassen, alle data forsvundet og hvad så?

Hvor gammel er den, min var var lige ved at være et år gammel, men mange fabrikker har 3 ård garanti, man skal blot sende den direkte til fabrikken, det er den hurtigste måde.

Iøvrigt er det ligegyldigt hvor de bad sectors ligger, systemet knalder data ned hvor der er plads og har du ikke fået isoleret bad sectors skal det nok passe at noget ryger i bad sectors.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. september 2002 - 22:34 #8
takker for points, fik du sendt den på fabrikken?