Avatar billede aquafisken Nybegynder
03. september 2002 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Hvad er dette for en fejl ?

Hej !
Er der nogle der kan svare mig på hvorfor der altid når jeg starter min computer kommer denne fejl frem hvor der står dette: Unhandled exception: c0000005 At adress:    100016b8
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få løst problemet.
MVH Michael
Avatar billede bbs Nybegynder
03. september 2002 - 15:07 #1
Lyder som en formatering..
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. september 2002 - 15:09 #2
Det lyder som om et af de programmer som starter op når windows starter er beskadiget.

/fun22
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2002 - 15:46 #3
"Starter"  er det booter eller er det starter XP?
Tag lige et kig i logbogen..
Avatar billede resten Nybegynder
03. september 2002 - 16:06 #4
bbs-> Flot uddybende svar.

Prøv dette skriv sfc /scannow i kør med din cdrom i drevet og se om det hjælper og ikke skal du prøve en repration.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede aquafisken Nybegynder
06. september 2002 - 16:49 #5
Det som du skriver resten med at jeg skal trykke på F8 for at godkende licens. Det kan jeg ikke når jeg køre cd´en !
Jeg er rimelig nybegynder på sådan et område så hvad gør jeg galt ?
Avatar billede thehook Nybegynder
06. september 2002 - 17:27 #6
prøv at gå ind i kontrolpanet of start system..
se efter om der fejl på hardware (Gul/Rød/hvid makering)
i tilfælde ..
fjern aktuelle enhed og tryk opdater eller genstart computer ..
systemet vil kigge efter hardware og genindstallert
vær opmærksom på at du muligvis skal har din WinCD og/eller CD fra hardware producent klar, evt. find din hardware producent på http://www.driverworld.dk/
lyder som en hardwarefejl når den skriver fejl med adresseområde
Avatar billede resten Nybegynder
06. september 2002 - 19:19 #7
Du skal jo boote op på cden :)
Avatar billede aquafisken Nybegynder
08. september 2002 - 00:33 #8
Til Resten, men også jer andre !
Jeg har nu prøvet det som du skrev, og det virkede, men fejlen er stadig ikke væk !!
MVH Michael
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2002 - 09:11 #9
Så kør en fuldstændig scandisk, det er ofte pga. en diskfejl i pagefile.sys filen.