Avatar billede sbi Nybegynder
28. august 2002 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konkatenering vs. Build

Jeg sidder med et stort site, hvor jeg skal prioritere nogle performence forbedringer.

XML dataarket opbygges som en streng vha. konkatenering. Jeg kunne forestille mig at det ville være bedre at XML dokumentet op ved hjælp af XML objektet.

Erfaringer ønskes eller hvis Du kender noget dokumentation der behandler emnet???

/SBI
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2002 - 15:26 #1
"Need more input..." (Johnny Five, Short Circuit)...

Hvis data ligger i MS SQL Server 2000(+) er der nogle smarte XML genererings features man kan benytte sig af.

- Hvor stor er datamængden?
- URL(s) på eksempler...?

/CS
Avatar billede sbi Nybegynder
28. august 2002 - 15:51 #2
Jeg er klar over muligheden for at generere AUTO XML fra SQL server 2000. Men det er ikke lige issue her.

Alle sider er bygget op af elemeter/templates således at man fra et CMS system kan vedligholde content. Når siderne så kaldes bygges de forskellige blokke i XML. Hertil går det fint!

Mit spg. går på det der sker efterfølgende: Blokkene samles ved strengkonkatenering og processes til sidst til XML, som så transformeres via XSL stylesheet (Serverside).

Strengkonkatenering er jo generelt en tung process og jeg er interesseret i om man kan performe bedre ved gradvist at bygge blokkene ind i XML objektet (løbende) i stedet for at samle sammen i en kæmpe streng inden den processes.

/SBI
Avatar billede sbi Nybegynder
02. oktober 2002 - 08:45 #3
Lukker denne

/SBI