Avatar billede dkoy Nybegynder
27. august 2002 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lyd sampling rate problem

Jeg spiller flighsim 2002 og har et problem med lyden, efter jeg er gået over til WinXP.

I FS2002 kan man vælge low, medium og max quality. Lige meget hvad jeg vælger er det tydeligt at høre at den kun kører med den laveste sampling rate.

Jeg har et ECS K75SA motherboard. Jeg har hentet alle nyeste drivere osv. Jeg har først prøvet at løse problemet med mit SB ES1371 lydkort - uden held. Så prøvede jeg at pille det ud og bruge on board lydkortet med de nyeste drivere - uden held. Så prøvede jeg et helt tredje SB kompatibelt lydkort - uden held.

Jeg undrer bla over at jeg i W98 kunne se at under soundsettings kørte den med en 2Mb sound buffer. Den kan jeg ikke finde i WinXP. Det er faktisk den eneste forskel? Det er stadig den samme msadpcm32 codec som åbenbart er den der bruges til FS2002.

Nogle forslag til hvorfor den kun vil sample i den dårlige kval?

Mvh
Steen P
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
28. august 2002 - 17:50 #1
prøv at kører spillet i compatibility mode ved at sige egenskaber på din genvej eller filen du starter spillet op på og vælg så win98 compatibility
Bare et forslag:
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
22. september 2002 - 16:08 #2
lukker du ikke snart
Avatar billede dkoy Nybegynder
24. januar 2003 - 15:54 #3
Så fandt jeg langt om længe ud af hvad problemet er! Som skrevet har jeg et ES1371/73 lydkort. XP finder selv nogle drivere, MEN nu har jeg hentet dem hos creative - virker stadig ikke. Så prøvede jeg at bruge nogle helt forkerte drivere, - dem til SB128 - og tvinge den til at bruge dem - og så virkede det, og har nu gjort det i en måned. Så al det med "har du nu hentet de rigtige" drivere, er ikke altid det korrekte :-)

Og så er det vist på tide at lukke.
Avatar billede dkoy Nybegynder
24. januar 2003 - 15:56 #4
Hvordan lukker jeg?