Avatar billede egede Nybegynder
27. august 2002 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem XP og 98

Jeg har en computer med XP installeret, og en med W98. Jeg har prøvet at oprette et netværk mellem dem via XP's "opsætning af hjemmenetværk" (eller hvad den nu hedder..) og det gik jo meget fint, der er bare lige et par problemer:
1. Når jeg i windows 98 går ind under Andre Computere, så begynder den klassiske lommelygte bare at søge, og der sker ikke mere.
2. Når jeg skriver \\[navnet på XPcomputeren] i adressebaren, så bliver XPcomputeren ikke fundet.
3. Når jeg i XP viser arbejdsgruppecomputere kommer begge computere op, men når jeg trykker på den bærbare skriver den at jeg ikke har adgang.

Lidt oplysninger:
XP'en har firewall.
Fra w98 kan jeg pinge mig selv, men når jeg pinger XP finder den IPen, men giver timeout.
Fra XP kan begge computere pinges uden problemer.
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. august 2002 - 15:09 #1
Har du slået/ændret opsætningen for den indbyggede firewall i XP fra??
(findes under opsætningen af netkortet -> avanceret.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
27. august 2002 - 15:15 #2
Du er nød til at installere NETBIOS fra XP skiven MANUELT. dernæst skulle du kunne lave dit net uden problemer.
Avatar billede egede Nybegynder
27. august 2002 - 15:19 #3
På hvilken computer skal jeg installere NETBIOS?
Avatar billede krc_ Nybegynder
28. august 2002 - 09:39 #4
1.Prøv at slå firewall'en i XP fra og se om du så ikke kan pinge den
2.Prøv at vælge at søge efter computer på den med 98. Skriv navnet på XP pc'en. Sker der noget ?
3.Du kan søge efter filen hosts og editere den. Her indtaster man IP og Navn på de forskellige pc'ere i ens netværk og så kan de hurtigere finde hinanden.

Prøv det og vend så lige tilbage !
/K.
Avatar billede snoger Nybegynder
13. september 2002 - 12:50 #5
hvilken Internet Opkobling har du ?
Avatar billede egede Nybegynder
13. september 2002 - 15:07 #6
Undskyld at jeg har glemt at svare...
1. Prøvet
2. Nope
3. hjalp ikke

Jeg har ADSL 256/256 med Tiscali
Avatar billede egede Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:36 #7
lukker