Avatar billede elpizza Nybegynder
26. august 2002 - 17:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brænd DVD på CD brænder

Det lyder måske underligt.. men jeg mener engang at have læst, at man kunne brænde en cd' med dvd kvalitet, og lige til at smide i dvd afspilleren...
Årsagen er at jeg har redigeret en lille skatefilm på 1½ minut.. som jeg gerne vil gemme til senerer brug, har prøvet at lave en S-VCD, men kvaliteten kunne godt være bedre, så jeg er lidt nysgerig, om der er nogen som skulle have hørt om den metode, og hvordan man gør.. Der kunne naturligvis kun være 20 minutters film på discen, men det gør jo ikke noget i mit tilfælde.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2002 - 17:52 #1
det kan du også - lidt oplysning;

dvd'en skal kunne læse CD-R skiver og skal derudover kunne afspille enten SVCD eller VCD og dertil kan du lave kvalitet der er bedre end VHS men selvfølgelig knap så god som DVD (men tæt på). En (S)VCD er faktisk bare en mpeg fil...

Umiddelbart lyder det som om du har været tæt på at lave det rigtig...

det der bestemmer om det ser godt ud eller ej er bl.a. størrelsen på din film - er den kun 50x50 px bliver det dårlig på tv. samtidig har framerate etc selvfølgelig også noget at sige
Avatar billede kard Nybegynder
26. august 2002 - 17:59 #2
Der er måske lidt hjælp at hente her: http://www.vcdhelp.com/
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2002 - 18:01 #3
Ja, men det kan man stadig ;)

Det forudsætter dog at den film man har er i rimelig kvalitet, da det egner sig bedst til komprimering.

Du kan læse om de forskellige muligheder på www.vcdhelp.com
Avatar billede in2designs Nybegynder
26. august 2002 - 20:28 #4
hmm der findes et program som brænder dvd cder til normal cd.. ikke vcd eller noget i den stil men som drix avi eller mpq men kan ikke lige huske hvad det hedder men skal bare smide en dvd i sin brænder og brænde den hehe altså hvis man har programet ikke..
Avatar billede elpizza Nybegynder
27. august 2002 - 21:54 #5
Jeg har videoen i Fuld PAL, uncompressed

-> in2designs'
Håber du kommer i tanke om hvad det program hedder
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. september 2002 - 09:17 #6
Sker der mere her?
Prøv først at lave videoen om til VCD med TMPGEnc (www.tmpgenc.net), derefter skulle det være lige til at brænde den med Nero! ;)
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2002 - 19:02 #7
lukketid?
Avatar billede elpizza Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:22 #8
Syntes ikke rigtig jeg kunne bruge nogle af svarene, da jeg ikke skal bruge en VCD